CLOSE
clickclickKliknij i Zamów Bezpłatną Wycenę

Audyt SEO strony internetowej bez płatnego softu? Wystarczy wykorzystać udostępniane przez Google darmowe narzędzia SEO

Narzędzia Google

Przygotowanie kompletnego dokumentu, który zaprezentuje stan witryny www pod kątem kryteriów kluczowych dla pozycjonowania, wymaga wielu godzin pracy specjalistów. Czy analiza SEO przeprowadzona za pomocą ogólnodostępnych, bezpłatnych programów, może być wiarygodna? Jak najbardziej – pod warunkiem, że audyt strony internetowej przeprowadzi się za pomocą usług dostarczanych przez Google. Darmowe narzędzia SEO od twórców wyszukiwarki pozwalają sprawdzić, które aspekty serwisu wymagają najpilniejszej poprawy.

Rzetelny raport SEO musi pokaże, w jakim stopniu strona www wypełnia wytyczne jakościowe Google

Czynniki rankingowe są na bieżąco aktualizowane, dlatego w agencji IN zawsze trzymamy rękę na pulsie. Dzięki udostępnianiu kolejnych usług jesteśmy w stanie sprawdzić, jak daną witrynę „widzą” roboty wyszukiwarki. Darmowy audyt SEO powinien zostać przeprowadzony przy użyciu co najmniej 7 narzędzi od Google dla twórców stron internetowych:

  • Google Search Console
  • Google Analytics
  • testu działania na urządzeniach mobilnych
  • Page Speed Insights
  • Google Safe Browsing
  • testu danych uporządkowanych
  • Google Trends
  • planera słów kluczowych

Każde z nich jest całkiem proste w obsłudze, dając szybką odpowiedź na istotne pytania. Taki podstawowy audyt SEO strony internetowej wykaże poważne bolączki i pozwoli opracować skuteczny plan przyszłych działań. Dzięki darmowym narzędziom Google da się stworzyć całkiem kompleksowy raport SEO, w którym zawarte będą najważniejsze dane na temat funkcjonowania serwisu.

 

SEO AUDYT

Audyt stron internetowych za pomocą narzędzi Google dotyczy nie tylko aspektów on-site SEO

Codzienne zaglądanie do Google Search Console to w naszej branży norma. Właśnie tam znajdują się informacje o wykrytych błędach na stronie, mapie witryny, zaleceniach ze strony Google oraz odnośnikach przekierowujących do domeny. Istotnym elementem są także zbiory fraz, które wygenerowały ruch organiczny. Kolejne dane w tym zakresie prezentowane są przez Google Analytics: darmowe narzędzie SEO do śledzenia poczynań użytkowników. Statystyki dokładnie pokazują, jak zachowują się odbiorcy, które podstrony przyciągają ich uwagę itd. Jako że Google od kilku lat forsuje zasadę „mobile first”, audyt stron internetowych nie może się obejść bez testu indeksowania mobilnego. Każda witryna musi działać równie dobrze na komputerach i laptopach, co smartfonach oraz tabletach.

Kolejnym istotnym czynnikiem, decydującym o pozycji strony w rankingu Google, jest jej szybkość. Błyskawiczny test w Google Speed Insights w ramach analizy SEO to obowiązkowy punkt programu. To darmowe narzędzie sprawdza tempo renderowania kolejnych segmentów treści i multimediów, a także czas oczekiwania na pełną interaktywność. Końcowy raport zawiera nie tylko wynik w skali 0-100, lecz również rekomendacje do wdrożenia konkretnych poprawek. Dla webmasterów i specjalistów SEO to bezcenne wskazówki.

Darmowe narzędzia SEO nie zastąpią profesjonalnych programów w pełni, ale pozwalają na wstępną analizę strony


Kwestie bezpieczeństwa Google traktuje bardzo poważnie. Pokazuje to chociażby konieczność wdrożenia protokołu https. A co z zainfekowaniem witryny złośliwym oprogramowaniem? Podstawowy audyt strony internetowej pod tym kątem można przeprowadzić poprzez Google Safe Browsing. Uzyskany raport przejrzystości i bezpieczeństwa przeglądania witryny www daje pewność, że strona pozostaje wolna od wirusów, trojanów itp. Pełna analiza SEO nie może się także obejść bez testera danych uporządkowanych. Wystarczy podać adres URL, a program wyłapie błędy techniczne w strukturze strony i wskaże, gdzie znajdują się problematyczne fragmenty kodu źródłowego.

Narzędzia Google, dzięki którym można przeprowadzić darmowy audyt SEO, są w stanie wytyczyć najbardziej opłacalny kierunek działań. Mowa tutaj o doborze takich słów i fraz kluczowych, które pozwolą uzyskać jak największy ruch na stronie internetowej. Google Trends zbiera dane na temat popularności poszczególnych fraz na przestrzeni czasu, zaś planer słów kluczowych grupuje je w kategorie. Pierwsze narzędzie pokazuje trendy, drugie analizuje konkurencyjność i podaje przedział średniej miesięcznej liczby wyszukań. Audyt SEO strony internetowej, w którym biorą udział tylko darmowe narzędzia SEO firmowane przez Google, nie będzie wystarczająco kompleksowy. Stanowi jednak istotny krok w analizie witryny i wytycza kierunek dalszych prac specjalistów.

Brak komentarzy
Zostaw komentarz