CLOSE
clickclickKliknij i Zamów Bezpłatną Wycenę

Co to jest optymalizacja strony internetowej? Poznaj odpowiedź!

SEO

Osiągnięcie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania Google to marzenie wielu przedsiębiorców. Plasowanie się w czołówce na istotne słowa kluczowe gwarantuje ściągnięcie wartościowego ruchu na firmową stronę internetową, a od tego już krok do wysokiej sprzedaży towarów i usług. Bardzo istotnym krokiem w pozycjonowaniu stron internetowych jest optymalizacja. Co kryje się pod tym pojęciem? O tym powiemy w dalszej części artykułu.

Optymalizacja = SEO?

Pod skrótem SEO kryje się Search Engine Optimization, czyli optymalizacja stron internetowych pod wyszukiwarki. Działania wpisujące się w SEO mają na celu odpowiednie przygotowanie strony pod wytyczne Google. Optymalizując witrynę firmową przedsiębiorca robi znaczny krok w kierunku najwyższych pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania. Niestety wielu właścicieli firm tkwi w przekonaniu, że atrakcyjny projekt witryny jest wystarczający, by osiągnąć sukces. Nic bardziej mylnego każda witryny powinna przejść rzetelną optymalizację SEO na podstawie wcześniej przeprowadzonego audytu. Warto zadbać o optymalizację witryny, gdyż to pozwoli na strong>lepsze rozumienie jej zawartości przez roboty sieciowe. Każdy przedsiębiorca musi mieć świadomość, że prowadzenie działań marketingowych bez optymalizacji nie ma najmniejszego sensu.

Kluczowe elementy optymalizacji strony

Dla jeszcze lepszego zrozumienia optymalizacji SEO warto przybliżyć jej najważniejsze elementy:

  • optymalizacja słów kluczowych – niezmiernie istotne jest nakreślenie fraz najważniejszych dla danej działalności. Analiza słów kluczowych powinna być rzetelna i przemyślana, gdyż będzie miała wpływ na przebieg późniejszej optymalizacji.
  • optymalizacja kodu strony – przeprowadzony wcześniej audyt SEO zawsze nakreśla mankamenty witryny konieczne do poprawy. Zmiany mogą dotyczyć szybkości witryny, która jest najbardziej problematyczną kwestią wielu stron internetowych. Sprawne działanie istotne jest nie tylko dla robotów sieciowych, ale też samego użytkownika odwiedzającego witrynę firmową. Webmaster, by usprawnić działanie strony będzie musiał zatroszczyć się o wiele kwestii m. in. objętość kodu strony, grafiki, połączenia. Pracując nad kodem witryny należy zadbać o nagłówki html oraz metatagi. Nie należy zapominać też o walidacji, każda strona musi zadbać o standardy W3C, gdyż mają one wpływ na wyświetlanie i użyteczność witryny.
  • optymalizacja grafiki – dość istotnym krokiem w optymalizacji jest zadbanie o grafiki, które widnieją na stronie internetowej. Zbyt dużo ważące pliki uniemożliwiają szybkie ładowanie witryny. Należy zadbać o rozmiar grafik oraz ich łączenie, gdyż ogranicza to żądania HTTP. Roboty Google zwracają również uwagę na opisy pod zdjęcia, gdyż dzięki nim możliwa jest indeksacja w wyszukiwarce.
  • optymalizacja treści – niezmiernie istotną częścią optymalizacji jest zadbanie o treści na stronie. Wszystkie teksty, które widnieją w witrynie muszą być unikalne i dotyczyć branży oraz produktów, usług związanych z daną firmą. Dodatkowo treści muszą być umiejętnie nasycone słowami kluczowymi, gdyż ma to znaczący wpływ na pozycjonowanie. Nie należy jednak przesadzać, treści mają być tworzone z myślą o użytkowniku, a nie robotach Google. Nie zapominajmy też o nagłówkach, a także wyróżnikach w tekstach.
  • optymalizacja struktury linków – przy optymalizacji należy zadbać o linki wewnętrzne, ich struktura powinna być funkcjonalna dla internautów, ale też roboty Google.
Brak komentarzy
Zostaw komentarz