CLOSE
clickclickKliknij i Zamów Bezpłatną Wycenę

Depozycjonowanie, czyli jak nieuczciwa konkurencja może próbować nam zaszkodzić

Korzyści, jakie wiążą się z posiadaniem wysokich lokat w wynikach organicznych Google sprawiają, że wielu właścicieli stron nie przebiera w środkach, by je zdobyć. Póki wszystkie one stanowią działania mieszczące się w ramach prawidłowego pozycjonowania własnej witryny, możemy mówić o uczciwej rywalizacji. Niektórzy jednak wolą szkodzić konkurentom, starając się obniżać ich lokaty, by łatwiej było zająć ich miejsce. To kolejny powód, dla którego warto sięgać po fachowe wsparcie specjalistów SEM.

Rywale mogą utrudniać pozycjonowanie strony Twojej firmy. Dowiedz się jak

Depozycjonowanie można wykorzystać w celu obrony przed negatywnymi informacjami na nasz temat publikowanymi w sieci – wykonując pozycjonowanie stron www kontrolowanych przez nas na frazy, pod którymi wyświetlane są obciążające nas treści. Często jednak działania te mają zupełnie inny charakter i mają na celu uderzenie w pozycje strony rywala – określamy to mianem negatywnego SEO. Jak to się odbywa?

Wiele można zdziałać nie posiadając dostępu do niej. Do częstych praktyk należy pozyskiwanie licznych linków niskiej jakości, w dodatku na obciążające frazy, związane np. z hazardem czy pornografią. Innym prostym zabiegiem jest kopiowanie treści znajdujących się na stronie rywala. Unikalne teksty należą m.in do czynników wpływających na pozycjonowanie Google.

Do ataku można wykorzystać także specjalnego bota, którego zachowanie wpłynie na ranking – Google ocenia dziś wszak także użyteczność strony, której świadectwem jest aktywność odwiedzających ją użytkowników. Wystarczy, że bot po wejściu na nią natychmiast ją opuszcza, podnosząc nasz współczynnik odrzuceń. Może też otwierać w wynikach wyszukiwania wszystkie inne linki poza tym, który prowadzi do nas.

Oszuści mogą ponadto próbować podawać się za nas i zgłaszać konieczność usunięcia linków prowadzących do nas administratorom innych stron. Innym chwytem jest złożenie skargi do Google, jakoby pozycjonowanie strony naszej firmy prowadzony było niewłaściwie.

Szersze możliwości otwierają się przed oszustami, którzy zdobędą do niej dostęp. Mogą zmienić znajdującą się na niej treść, czy dokonywać rozmaitych ataków hakerskich.

Czy pozycjonowanie stron www pozwala bronić się przed takimi praktykami?

Tego typu działania uderzające w pozycjonowanie Google stron rywala są oczywiście nielegalne. Czyny nieuczciwej konkurencji – a do takich one należą w myśl ustawy o ich zwalczaniu z 16 kwietnia 1993 roku – podlegają karom, w tym pozbawienia wolności. Niestety, w praktyce ich ściganie jest bardzo trudne, sprawcy są bowiem ostrożni, a policja nie dość orientuje się w tym zagadnieniu. Jeśli jednak mamy dowody na to, że ktoś utrudnia nam pozycjonowanie strony, należy ją powiadomić.

Specjaliści z profesjonalnej agencji SEM dysponują precyzyjnymi narzędziami kontrolnymi, dzięki którym możemy szybko dostrzec szkodliwe linki i zrzec się ich. Ponadto warto sprawdzać, czy nikt nie plagiatuje treści, jakie umieściliśmy na swojej stronie. Koniecznie należy też dbać o bezpieczeństwo – tworzyć kopie zapasowe czy wdrożyć certyfikat SSL – tym bardziej, że ten fakt docenia wyszukiwarka, jest do dodatkowy plus przy pozycjonowaniu strony www.

Co na to samo Google? Firma twierdzi, że jej algorytmy trudno oszukać takimi praktykami. Najważniejsze jest zatem to, aby dobrze zadbać o własne pozycjonowanie w Google, a oszuści nie będą mieli łatwego zadania. Agencja IN zaprasza do współpracy!

Brak komentarzy
Zostaw komentarz