CLOSE
clickclickKliknij i Zamów Bezpłatną Wycenę

Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego? Sprawdź, od czego zależy cena SEO dla e-commerce

Ile kosztuje SEO

Handel w sieci z roku na rok nabiera rozpędu. Szacuje się, że zakupy dokonane w sklepach internetowych stanowią już 70% wszystkich transakcji pomiędzy konsumentami a sprzedawcami najróżniejszych towarów. Skuteczne pozycjonowanie sklepu internetowego może przynieść zatem ogromne korzyści – tym bardziej, że pozycja e-shopu w Google wydatnie wpływa na to, u kogo klient finalnie złoży zamówienie. Na jakie wydatki trzeba się przygotować, decydując się na profesjonalne usługi SEO?

 

To od zakresu niezbędnej pracy zespołu profesjonalistów zależy, ile przyjdzie zapłacić za wywindowanie adresu e-commerce na szczyty wyszukiwarki. Podobnie jak w przypadku klasycznych stron www, które pełnią funkcję firmowej wizytówki i narzędzia ułatwiającego nawiązanie pierwszego kontaktu z klientem, pozycjonowanie sklepu internetowego wymaga zmian w następujących obszarach:

  • całościowa optymalizacja kodu źródłowego – Google podczas tworzenia swoich rankingów uwzględnia ponad 200 różnych czynników. Część z nich opisuje oficjalny podręcznik dla webmasterów, ale zastosowanie się do zaleceń twórców wyszukiwarki nie wystarczy. Zadaniem specjalistów SEO jest dokładne przeanalizowanie serwisu i wdrożenie technicznych poprawek. Pozycjonowanie sklepu internetowego nie może przy tym pomijać CRO, czyli optymalizacji współczynnika konwersji. Ścieżka zakupowa powinna być maksymalnie uproszczona, podział na kategorie czytelny i przejrzysty.
  • tworzenie przydatnych, unikatowych treści – opisy produktów często ograniczają się do tego, co napisali o nich sami twórcy. W efekcie dokładnie ten sam tekst pojawia się pod wieloma adresami. Sklep internetowy, który wyróżni się tutaj na tle konkurencji, ma duże szanse podskoczyć wysoko w wynikach wyszukiwania. Kolejną furtką jest stworzenie dedykowanego bloga, z regularnie publikowanymi wpisami. To idealne miejsce na zamieszczanie tekstów SEO, zwłaszcza o charakterze poradnikowym i rankingowym.
  • pozyskiwanie wartościowych linków – zewnętrzne odnośniki wciąż mają duże znaczenie dla algorytmów Google. Tylko że aktualnie spamowanie linkami wszędzie, gdzie tylko się da, kończy się nałożeniem filtrów obniżających pozycję strony lub banem. Link-building to trudniejsza część pozycjonowania sklepu internetowego, trzeba zwracać uwagę na tematykę, renomę i jakość serwisów, w których zostawia się odsyłacze.

e-commerce SEO

Każda firma znajduje się w innym położeniu. Cenę często ustala się indywidualnie

Wystarczy podać przykład, aby uświadomić sobie że porównywanie kosztów poprzez zestawianie suchych liczb nie doprowadzi do żadnych konstruktywnych wniosków. Inaczej wygląda pozycjonowanie sklepu wielobranżowego, z tysiącami towarów od setek różnych producentów, niż choćby praca nad witryną oferującą specjalistyczne produkty, na dodatek konkurującą jedynie z 2-3 firmami. Poza tym istnieje wiele modeli rozliczeń: abonamentowy, za efekt (miejsce w Google), prowizje za transakcje z ruchu organicznego… Jak widać powyżej, w przypadku takich usług jak pozycjonowanie sklepu internetowego cena uzależniona jest od wielu zmiennych.

Jeśli chodzi o koszt działań pracowników agencji: roboczogodzina specjalisty SEO to ok. 150 zł netto. Najwięcej pracy optymalizacyjnej wykonuje się w pierwszym miesiącu współpracy. Merytoryczne, unikalne teksty dużej wartości napisane przez copywriterów kosztują od 20 zł netto za 1000 znaków ze spacjami. Z kolei za umieszczenie artykułu partnerskiego w przyzwoitym serwisie trzeba zapłacić 100-1000 zł netto. Aby pozycjonowanie sklepu internetowego przynosiło realne efekty, należy przeznaczyć na ten cel minimum 3000 zł miesięcznie netto.

Zachowaj cierpliwość. Pozycjonowanie sklepu nie sprawi, że sprzedaż wzrośnie z dnia na dzień

Przedsiębiorcy oczekujący, że po 4 tygodniach ich biznes znajdzie się w TOP 3 Google, będą niestety rozczarowani. Biorąc pod uwagę rosnącą konkurencję w praktycznie każdej branży, zmiany w algorytmach wyszukiwarki oraz wymagania samych użytkowników, przebicie się na szczyt staje się coraz trudniejsze. W pierwszym okresie pozycjonowania sklepu internetowego pozyskiwanie nowych klientów będzie dość skomplikowanym procesem. Aby rezultaty pracy SEOwców zaczęły wpływać na osiągane przychody, trzeba poczekać. Czasami 6 miesięcy, a czasami rok– nie ma tutaj jednej, powszechnie obowiązującej reguły. Jednak cierpliwość popłaca, gdyż niektóre sklepy internetowe po dostaniu się na pierwszą stronę Google odnotowują zyski większe nawet o 70%.

Brak komentarzy
Zostaw komentarz