Jak pisać dobre artykuły i teksty na stronę pod SEO? Garść praktycznych porad od specjalistów IN
Treść strony internetowej jest tym, co ma dla użytkowników największe znaczenie. Wartościowy content pozwala zająć wysokie miejsce w wyszukiwarce, pod warunkiem że jest odpowiednio nasycony słowami kluczowymi. Przygotowanie zawartości merytorycznej i atrakcyjnej, a zarazem wysoko ocenianej przez algorytmy Google, to niemałe wyzwanie. W agencji IN dokładnie wiemy, jak trafiać i do internautów, i do TOP 10 SERP. Przeczytaj i dowiedz się, jak pisać teksty pod SEO, które jednocześnie przypadną do gustu wymagającym odbiorcom.
Skuteczny content marketing to nie tylko pozyskiwanie ruchu z wyszukiwarki
Cel przyświecający stronie internetowej prawie zawsze jest taki sam: odpowiedzieć na określone potrzeby i zachęcić odwiedzających do wykonania określonej akcji. Złożenia zamówienia, zostawienia danych kontaktowych, założenia konta w serwisie itd. Pisząc teksty pod SEO należy zachować równowagę pomiędzy przydatnymi treściami, sformułowaniami call to action oraz wplataniem słów kluczowych. Wpis, w którym nachalnie powtarzane są pewne frazy, razi sztucznością i często zniechęca czytelników do przeczytania całego artykułu. A zachowania użytkowników na stronie to przecież jeden z czynników rankingowych Google.
Słowa kluczowe powinny pojawiać się naturalnie, jasno wynikać z kontekstu. Co w sytuacji, kiedy tematyka nie pozwala na ich swobodne używanie, a teksty na stronach konkurencji cechują się wysokim nasyceniem? Warto przemycić pozycjonowane frazy w atrybutach ALT plików graficznych – będą występować w kodzie i pozostaną niewidoczne dla użytkownika. Innym rozwiązaniem jest przygotowanie artykułu z rozwijanymi sekcjami, na przykładu zestawu pytań i odpowiedzi. Roboty Google przeskanują całą zawartość i odnotują obecność słów kluczowych, a czytelnicy nie będą zmuszeni do przebijania się przez ściany tekstu.
Data-driven copywriting, czyli jak pisać teksty SEO według szczegółowych wytycznych
Istnieją narzędzia, która pozwalają przeanalizować zawartość witryn znajdujących się w czołówce wyszukiwarki na interesujące nas wyrażenia i zapytania. Świadomość tego, jak swój content marketing prowadzi konkurencja, pozwala opracować strategię SEO na podstawie konkretnych, liczbowych danych. Wśród parametrów, na które trzeba zwrócić szczególną uwagę, znajdują się:
- liczba znaków ze spacjami w jednym tekście – najczęściej typowy artykuł na bloga witryny z TOP 3 składa się z 2500-3000 ZZS.
- struktura oraz ilość nagłówków i akapitów – podzielenie wpisu na sekcje zwiększa przejrzystość i ułatwia zapoznanie się z treścią. W kodzie źródłowym nagłówki oznaczane są jako H1, H2, H3, aż do H6. W zależności od tego jak istotna jest dana część tekstu.
- słowa kluczowe w treści i ALTach – występowanie fraz dokładnych i odmienionych, a także ilość powtórzeń istotnych sformułowań w atrybutach obrazków, wykresów etc.
Dysponujący tego typu zestawieniem copywriter ma zdecydowanie ułatwione zadanie. Dzięki temu teksty pod SEO można kreatywnie obudować naprawdę atrakcyjną historią, przydatnymi poradnikami lub innym contentem, który zatrzyma odwiedzających stronę internautów na dłużej.
Odpowiednio użyte słowa kluczowe mogą zrekompensować mniejszą liczbę linków
Witryny zajmujące czołowe miejsca w Google zawdzięczają swoją pozycję rozmaitym czynnikom. Do tych najistotniejszych zaliczamy pożyteczne i stosownie rozbudowane treści, niski współczynnik odrzuceń oraz inne wskaźniki opisujące zachowania internautów na stronie… A także odnośniki prowadzące do domeny z serwisów zewnętrznych. Statystyki pokazują ciekawą prawidłowość: strony z pierwszych miejsc w wyszukiwarce rzadko kiedy mają porównywalne nasycenie frazami kluczowymi oraz liczbę linków. Regularnie zdarza się, że teksty SEO nieco mocniej wypełnione keywordsami są w stanie prześcignąć strony do których przenosi więcej odsyłaczy. Trzeba przy tym bardzo uważać, żeby nie przekroczyć granicy keyword stuffingu – wzorowanie się na najlepszych to całkiem niezły pomysł. Warto przeanalizować tekst konkurencji pod kątem słów kluczowych, a następnie stworzyć wpis o nieco większym nasyceniu, zachowując przy tym wysoki poziom merytoryczny.
Trzymanie się zasad pisania tekstów SEO, które faktycznie wnoszą coś wartościowego dla użytkowników, pozwoli osiągnąć zamierzone cele dla pozycjonowania strony. Najpierw znaleźć się wysoko w Google, a następnie generować kolejne konwersje. Skuteczny content marketing przynosi wartościowy ruch na stronę internetową, który prowadzi do zwiększenia sprzedaży.
Królowa Karo
16 maja 2020Mam wtyczkę, która mi tego pilnuje, ale niektórych stron nie da się czytać, bo są tak pisane przed SEO, że sama treść zamienia się w bełkot.