CLOSE
clickclickKliknij i Zamów Bezpłatną Wycenę

Jak szybko i skutecznie usprawnić SEO strony internetowej – Podstawy optymalizacji SEO

design SEO

Chcesz, żeby Twoja strona działała zgodnie z zasadami SEO, ale nie masz profesjonalnej wiedzy na ten temat? Koniecznie przeczytaj poniższy poradnik. Specjaliści z agencji IN podpowiadają, jak sprawić, by optymalizacja SEO działała na Twoją korzyść. Zapraszamy do lektury!

Optymalizacja strony nie taka straszna. Dzięki tym wskazówkom poznasz jej tajniki!

Przedstawiamy kilka przydatnych porad, które ułatwią Ci usprawnienie strony pod kątem SEO:

1. Zabezpiecz witrynę.

Nie od dziś wiadomo, że większym zaufaniem użytkowników oraz robotów Google cieszą się strony wyposażone w certyfikat SSL. Dodatkowo jego zainstalowanie jest niezwykle tanie lub nawet darmowe, a niesie za sobą sporo korzyści. Witryny, które go posiadają, mają w pasku adresu kłódkę i oznaczenie https://. Jeśli jeszcze nie masz tego certyfikatu, zapytaj o niego administratora serwera. Twój portfel na tym nie ucierpi, a optymalizacja strony SEO sporo zyska.

2. Wspomóż się przydatnym narzędziem.

Mowa oczywiście o Google Search Console, który wciąż nie jest jeszcze tak znany, jak Google Analytics. Tymczasem informacje zawarte w nim okazują się niezwykle przydatne, jeśli chodzi o pozycjonowanie SEO. Znajdziesz tam liczbę kliknięć i wyświetleń Twojej strony, sprawdzisz, na które podstrony najczęściej zaglądają, jaka jest średnia pozycja witryny i średni CTR linków, które do niej prowadzą. Jeśli interesuje Cię optymalizacja strony, na pewno ucieszysz się z możliwości dostrzeżenia linków z błędami 404 lub usterek w wersji mobilnej witryny.

3. Zainstaluj odpowiednią wtyczkę.

Chociaż to Yoast SEO wciąż święci triumfy wśród osób, które chcą przekuć SEO pozycjonowanie w sukces, istnieje dużo lepsza wtyczka – Rank Math. Dlaczego wygrywa z wcześniej wspomnianym narzędziem? Ma w sobie o wiele mniej plików i linijek kodu, a jej waga jest znacznie niższa. Użytkownicy docenią też przejrzysty interfejs oraz dobrą integrację z Google Search Console. Warto też wspomnieć, że już wersja podstawowa oferuje pięć słów kluczowych, podczas gdy Yoast SEO posiadało taką opcję dopiero w wersji premium. Dzięki Rank Math optymalizacja stron WWW staje się prostsza, gdyż na bieżąco monitoruje błędy 404 i doskonale porządkuje dane.

4. Stwórz adresy przyjazne użytkownikowi i wyszukiwarce.

W agencji Inpozycjonowanie wiemy, że analiza SEO potrafi często wykryć automatyczną strukturę linków, która nigdy nie była zmieniana. A ktokolwiek choć raz zerknął w pasek adresu, jest świadomy, że zwykle takie odnośniki są zupełnie nieczytelne; nie tylko dla internauty, ale też dla Google. Możesz to łatwo zmienić. Wystarczy wejść w menu WordPressa (karta: Bezpośrednie odnośniki) i wybrać format, który najbardziej Ci odpowiada. Dzięki temu optymalizacja SEO Twojej witryny będzie łatwiejsza.

5. Wygeneruj mapę strony i dodaj ją do Google Search Console.

Taka mapa zawiera wszystkie linki wewnętrzne w obrębie witryny. W tak złożonym procesie, jak optymalizacja strony, liczą się nie tylko odnośniki pochodzące z zewnątrz, ale także te prowadzące z jednej podstrony do drugiej. Mapa pozwoli Ci je uporządkować i mieć wgląd w dotyczące ich dane.

6. Zadbaj o odpowiednią budowę tekstu.

Mowa oczywiście o strukturze obejmującej nagłówki, akapity oraz pogrubienia. Zwłaszcza śródtytuły mają ogromne znaczenie, gdy w grę wchodzi optymalizacja SEO, ponieważ to po nich roboty wyszukiwarek rozpoznają najistotniejsze frazy. „Nagłówek 1” powinien więc zawierać najważniejsze słowo kluczowe, „Nagłówek 2” kilka innych, ważnych fraz, a kolejne – coraz mniej istotne słowa. Im wyższa liczba, tym mniejsza ranga nagłówka. Stworzenie ciekawych podtytułów, które opowiadają czytelnikom, co będzie poruszane w tekście, a jednocześnie wypełniających reguły pozycjonowania, to najistotniejsza zasada, którą kieruje się profesjonalny content marketing.

7. Poprawność meta-tag’ów.

Jeśli myślisz o tym, jak szybko usprawnić SEO strony internetowej, to koniecznie musisz zainteresować się meta-tagami.
Na powyższym obrazku możesz znaleźć dwa podstawowe – tytuł podstrony, a także jej opis.
Należy pamiętać że meta-opis strony nie ma wpływu na pozycję danej strony wśród wyników wyszukiwania, jednak mają wpływ na CTR, czyli poziom klikalności linków.

8. Dodanie „breadcrumbs” do stron.

Dodanie breadcrumbs może być bardzo korzystne dla Twojej witryny, szczególnie jeśli jest to e-commerce. Wynika to z faktu, że tworzą one strukturę w Twojej witrynie. Dzięki Breadcrumbs wzmocnisz siłę swoich stron kategorii, łącząc je ze wszystkimi podkategoriami i powiązanymi produktami. Na niestandardowej platformie możesz nie być w stanie zrobić tego samodzielnie bez znajomości kodowania. Jednak programista powinien być w stanie to zrobić dość szybko, więc nie będzie to duży wydatek.

9. Kompresja i optymalizacja zdjęć.

Obrazy zajmują najwięcej miejsca na twoim serwerze. Oznacza to, że zajmują one także najwięcej miejsca na urządzeniu użytkownika, co oznacza, że ładowanie zajmuje im więcej czasu. Wolne czasy ładowania znacznie wpływają na konwersje, a ładowanie obrazów zajmuje naprawdę dużo czasu. Możesz użyć wtyczek, takich jak Smush for WordPress, lub narzędzi do kompresji obrazów, takich jak ShortPixel, które mają interfejsy API. Możesz również kompresować swoje zdjęcia za każdym razem, gdy je przesyłasz za pomocą TinyPNG .

10. Niestandardowy projekt 404.

Jeśli ludzie wylądują na stronach 404, nieuchronnie odejdą, co kosztuje dużo pieniędzy. Jednym ze sposobów rozwiązania tego problemu jest utworzenie niestandardowego projektu strony 404 z wezwaniem do działania.

Oto przykład naszej strony:

404 inpozycjonowanie

11. Responsive web design.

Liczba urządzeń mobilnych używanych do surfowania po sieci rośnie w astronomicznym tempie, jednak większość stron internetowych nie jest zoptymalizowana do działania na tych urządzeniach.

Elastyczne projektowanie witryn, pierwotnie zdefiniowane przez Ethana Marcotte`a w czasopiśmie A List Apart to odpowiedź na potrzeby użytkowników i ich urządzeń. Układ strony zmienia się w zależności od rozmiaru i możliwości urządzenia. Wymóg dla stron www i agencji interaktywnych, stawiany przez urządzenia i użytkowników mobilnych, którzy stanowią już ponad połowę użytkowników Internetu. Co oznacza, że niebawem ponad 50 % Twoich potencjalnych Klientów zyskasz z momentem wdrożenia strony responsywnej.

Dzięki narzędziu Mobile Friendly dowiesz się, czy Twoja strona jest przyjazna dla urządzeń mobilnych. Otrzymasz również ewentualne wytyczne, co należałoby w niej poprawić.

Nie wszystkie te strategie SEO mogą być łatwe do wdrożenia, ale z pewnością będziesz w stanie poprawić swoje pozycje za ich pomocą. Wszystko wymienione powyżej nie wymaga pomocy eksperta i nie narazi Twojej witryny na żadne ryzyko.

 

Poznałeś już podstawowe kryteria, które wpływają na skuteczne pozycjonowanie stron. Możesz wprowadzić je w życie samodzielnie lub zwrócić się o pomoc do naszej agencji Inpozycjonowanie. Przeprowadzimy profesjonalny audyt SEO Twojej witryny i pomożemy Ci wspiąć się na wysokie pozycje w Google. Zapraszamy do bezpośredniego kontaktu z nami. Przekonaj się, że optymalizacja SEO nie jest taka straszna, jak ją malują!

Oceń wpis

Brak komentarzy
Zostaw komentarz