CLOSE
clickclickKliknij i Zamów Bezpłatną Wycenę

Najczęstsze błędy SEO strony internetowej

Obecnie każda istniejąca w sieci witryna jest analizowana przez roboty Google pod bardzo wieloma względami, toteż i zagadnień, którym należy poświęcić odpowiednio dużo uwagi nie jest mało. Zwłaszcza, ci, którzy usiłują samodzielnie wykonywać pozycjonowanie stron, niejedno z nich lekceważą, albo po prostu nie są świadomi ich znaczenia. Komplet informacji o wynikających z tego problemach dostarczy oczywiście tylko profesjonalny audyt SEO. Warto jednak dowiedzieć się, jakie błędy popełniane są najczęściej.

Optymalizacja strony SEO będzie łatwiejsza, gdy ustalisz do czego ma ona służyć

Przygotowując firmową witrynę zwykle dobrze wiemy do kogo jest ona skierowana i jakich usług czy wyrobów poszukują użytkownicy sieci, do których chcemy z nią dotrzeć. Często jednak nie przekłada się to na uwzględnienie właściwych słów kluczowych, a one przecież są… kluczowe! Skuteczna optymalizacja SEO wymaga odpowiedniego ich doboru uwzględniającego zarówno charakter branży, jak i postać oferty czy realia rynku – dlatego też niezbędna jest analiza SEO. Inaczej będzie wyglądało pozycjonowanie stron mających trafić do szerokich rzesz odbiorców, a inaczej tych w okolicy, gdzie trzeba dobierać frazy wskazujące nasze położenie. Bierzmy też pod uwagę nasze możliwości – walka o mniej konkurencyjne może okazać się zyskowniejszą, bo będzie łatwiejsza. Przydatna będzie tu fachowa analiza SEO.
Jednocześnie uniknijmy innego niedopatrzenia: ustalmy, czemu bezpośrednio ma służyć dana strona – złożeniu zamówienia, nawiązaniu kontaktu, czy może rejestracji? Pomoże to nam w wytyczeniu odpowiedniej strategii, jakiej ma być podporządkowana optymalizacja SEO. Zdefiniujmy to także w Google Analytics.

Dbajmy o wszystkie aspekty techniczne, a pozycjonowanie stron przyniesie efekt

Rzeczywistość korzystania z sieci bardzo się w ciągu minionych lat zmieniła – wzrosła zwłaszcza rola urządzeń mobilnych. Przystosowanie strony do nich Google uważa za ważny aspekt, toteż optymalizacja SEO musi ją zapewniać – zlekceważenie responsywności z pewnością nie pomoże w walce o dobre pozycje. Innym błędem jest niezapewnienie należytej szybkości ładowania oraz nie zoptymalizowane zdjęcia, które znacznie pogorszą pagespeed strony. Co wiąże się z powolną witryną?Procent odrzucę przez użytkownika jest o 50% większy (według badan maksymalny czas do załadowania strony to 5s, po tym czasie użytkownik zamyka stronę). Podobnie istotnych kwestii technicznych, które koniecznie trzeba mieć na uwadze, jest jeszcze więcej: od używania zamkniętych CMS-sów, poprzez stosowanie skomplikowanych, nieprzejrzystych adresów podstron, po np. brak właściwych metadanych obrazów. Duży nakład związanej z tym pracy sprawia, że najlepszym rozwiązaniem jest sięgnięcie po wsparcie specjalistów zdolnych przeprowadzić profesjonalny audyt SEO, a następnie zrealizować wszystkie niezbędne zadania w sposób skuteczny i efektywny.

wed developer

Optymalizacja adresów URL oraz „broken links”

Dobrze zoptymalizowane adresy URL są ważne zarówno dla optymalizacji pod kątem wyszukiwarek, jak i dla wygody użytkownika. Wyszukiwarki uwzględniają wiele zmiennych w procesie podejmowania decyzji, a adresy URL znajdują się wysoko na liście dlatego strategia ta stała się popularnym aspektem optymalizacji pod kątem wyszukiwarek lub SEO

Zepsute linki to kolejny problem ze starymi stronami internetowymi. Niektóre linki mogą prowadzić do stron, które już nie istnieją lub do niewłaściwego adresu. Wyszukiwarki widzą linki jako głos za jakość strony. Linki do Twojej witryny i linki w Twojej witrynie mogą wpływać na pozycję witryny w wynikach wyszukiwania. Z tego powodu najlepszą praktyką jest usuwanie lub aktualizowanie uszkodzonych linków. Błędy 404 zachęcają użytkowników do przejścia do następnej witryny zamiast pozostania. Po prostu warto naprawić wszystkie zepsute linki.

SEO optymalizacja strony wymaga przygotowania dobrej treści

Treść jest jednym z najważniejszych czynników decydujących o tym, czy pozycjonowanie stron się powiedzie, a jednak, jak dowodzi niejeden audyt SEO, często lekceważonym, np. przez sklepy poprzestające na skróconych opisach produktów. Koniecznie więc zadbajmy o teksty – unikalne obszerne (zwłaszcza, gdy optymalizacja SEO dotyczy winelu słów kluczowych). Innym błędem jest lekceważenie starych treści, poprzez ich usuwanie choć przynoszą ruch, bądź pozostawianie zaniedbanych. Nie należy też rezygnować ze stworzenia towarzyszącego stronie bloga!

Niedociągnięcia dotyczą też niekiedy nagłówków – ten o istotności H1 nie może pojawiać się więcej niż raz. Aby optymalizacja strony dawała rezultat, należy jednak także z umiarem korzystać z pozostałych, przesada wpłynie bowiem negatywnie na ich skuteczność.

Brak komentarzy
Zostaw komentarz