CLOSE
clickclickKliknij i Zamów Bezpłatną Wycenę

Pozycja w Google. Jak sprawdzić, na którym miejscu jest strona firmy na wskazane słowa kluczowe?

Witryny z TOP 10 wyszukiwarki przejmują nawet 97,5% całego ruchu. Ta statystyka w zupełności wystarczy, aby w pełni oddać kluczową rolę, jaką ma dziś pozycja strony w Google. Problem w tym, że wśród wielu usług brakuje dokładnego wskaźnika, który pokazywałby jakie konkretnie miejsca zajmuje strona na co ważniejsze frazy. A przecież tylko regularne sprawdzanie pozycji w Google pozwala rzetelnie ocenić efekty pozycjonowania. Jak należy to robić, aby uniknąć pomyłek? W agencji IN stosujemy następujące sposoby.

Ręczne sprawdzanie pozycji w Google obarczone jest dużym ryzykiem błędu

Metoda dobra wyłącznie w przypadku małych witryn albo blogów, prowadzonych bardziej w celach hobbystycznych niż komercyjnych. W pierwszej kolejności należy wylogować się ze wszystkich usług Google, wyczyścić przeglądarkę internetową z plików cookies – ewentualnie uruchomić tryb incognito/prywatny – i wyłączyć możliwość lokalizowania urządzenia. Potem wystarczy tylko wpisać odpowiednią frazę, a pozycja strony w Google pojawi się w wynikach wyszukiwania. Warto zawczasu poszerzyć zakres wyświetlanych adresów do 100 i odnaleźć własną witrynę poprzez funkcję „Znajdź” (skrót Ctrl + F).

Google zawsze dopasowuje wyniki do użytkownika, więc ręczna analiza ma zbyt niski stopień wiarygodności. Historia odwiedzanych stron, wcześniejsze zapytania, położenie geograficzne – te i wiele innych czynników mocno wpływają na rezultaty i nie oddają precyzyjnie prawdziwej sytuacji w SERP. Jeśli zależy Ci na rankingach bliższych tym prezentowanym internautom, a nie tylko Tobie, sprawdź pozycję w Google poprzez dedykowane oprogramowanie. Prawidłowym tropem będą chociażby darmowe narzędzia analityczne dla webmasterów.

Zajrzyj do Google Search Console i poszukaj średniej pozycji na kluczowe zapytania

Serwis Google Analytics daje dostęp do wielu interesujących, niezmiernie przydatnych danych. Jednak w tym przypadku więcej statystyk kryje usługa Search Console. Żeby nie było zbyt łatwo: najpierw trzeba ją odpowiednio skonfigurować, a poza tym sprawdzenie pozycji w Google tym sposobem średnio nadaje się do długofalowych pomiarów. Najpierw trzeba wskazać typ wyszukiwania, potem wskazać wybrany okres, wpisać frazę kluczową oraz adres strony, która docelowo ma piąć się w wynikach do góry.

Google Search Console wyświetli między innymi liczbę wyświetleń, ilość kliknięć z poziomu wyszukiwarki oraz parametr CTR – współczynnik użytkowników, którzy odwiedzili wskazaną stronę po tym, jak zobaczyli ją w wynikach. Tuż obok będzie średnia pozycja w Google – im „niższa” tym lepiej, w końcu to na „jedynkę” ma zaprowadzić pozycjonowanie. Brakuje tutaj wykresu, który pokazywałby jak zmieniały się notowania dzień po dniu, poza tym każdą frazę trzeba sprawdzać i analizować osobno.

SEO JOB

Profesjonalne programy, które dokładnie pokazują jaka jest aktualna pozycja strony w Google

Renomowane agencje SEO, takie jak IN, w codziennej pracy używają dedykowanego software’u. Wysokiej klasy specjalistyczne narzędzia dostępne są również dla osób prywatnych… jeśli tylko te zdecydują się zapłacić. Dokładna pozycja w Google to nie wszystko, co potrafi tego rodzaju oprogramowanie: szczegółowa historia zmian miejsc w rankingu, możliwość generowania raportów czy dostęp do zaawansowanych statystyk dotyczących wielu fraz oraz podstron… To tylko część niezwykle przydatnych w pracy SEO-wców opcji. Najpopularniejszy soft to:

  • Ahrefs
  • SemStorm
  • Senuto
  • SeoStation
  • SerpMonster
  • ASPS

Rzecz jasna istnieją również darmowe programy. Jeśli nie chcesz płacić, a interesują Cię wiarygodne dane, sprawdź pozycję w Google za pomocą cMonitora albo Gspotu. Pamiętaj tylko, że bezpłatne wersje wiążą się z poważnymi ograniczeniami. Czasami limit dotyczy liczby analizowanych fraz, a w innych przypadkach dostęp do systemu uzyskuje się na czas określony.

Brak komentarzy
Zostaw komentarz