CLOSE
clickclickKliknij i Zamów Bezpłatną Wycenę

Pozycjonowanie sklepu internetowego. Sprawdź, jakie działania musisz podjąć, by wypromować swój biznes!

Pozycjonowanie sklepu internetowego

Handel w internecie rozwija się niezwykle dynamicznie. Internet stał się nowoczesnym kanałem dystrybucji towarów, który daje możliwość dotarcie do klientów z całego świata. Nie wystarczy, jednak stworzyć sklep internetowy, by odnieść biznesowy sukces. Gwarancją zysków jest osiągnięcie wysokich pozycji na kluczowe dla naszej branży frazy. Co jednak wpływa na pozycje w wyszukiwarce Google? Jakie działania należy podjąć, by powędrować na jej szczyt? Po odpowiedź zapraszamy do dalszej części artykułu.

Specyfika pozycjonowania sklepów internetowych

Realizowanie usługi pozycjonowania w zakresie sklepów internetowych znacząco różni się od promowania innych stron. Ze względu na specyfikę działalności sklepów internetowych ich pozycjonowanie opiera się na uzyskiwaniu wysokich pozycji na wiele słów kluczowych powiązanych z oferowanym asortymentem. Ten typ pozycjonowania możemy określić mianem szerokiego lub long tail – długi ogon. W celu osiągnięcia sukcesu konieczne jest systematyczne dobieranie w trakcie realizacji procesu pozycjonowania nowych słów kluczowych oraz ich rotowanie. A oto najważniejsze działania, które wpisują się w skuteczne pozycjonowanie sklepu internetowego:

  • analiza słów kluczowych – podstawą jest obszerna analiza słów kluczowych na które będzie pozycjonowany sklep internetowych. Specjalista musi ustalić obszerną listę fraz i słów powiązanych z branżą i asortymentem oferowanym przez sklep. Wybrane słowa należy sprawdzić w planerze słów kluczowych Google, by ocenić ich potencjał pod względem ilości wyszukań i konwersji.
  • audyt SEO – skuteczne pozycjonowanie sklepu internetowego zawsze należy rozpocząć od wnikliwego audytu SEO. Specjalista po ocenie sfery On-Site przygotowuje rekomendacje w zakresie zmian w budowie strony. W audycie oceniana jest także funkcjonalność sklepu internetowego, gdyż jest to kluczowe dla klientów korzystających z niej. Otrzymując raport z audytu On-Site uzyskamy konkretne mankamenty witryny konieczne do poprawy. Natomiast audyt Off-Site ocenia jakość odnośników prowadzących do domeny.
  • optymalizacja sklepu – bardzo ważnym etapem pozycjonowania strony jest optymalizacja na podstawie wytycznych uzyskanych w audycie SEO. Przemyślana struktura, podział na kategorie i podkategorie oraz podstrony. Bardzo istotne jest zadbanie o poprawność kodu strony, by roboty Google nie miały problemu z jej odczytywaniem. Kluczem do sukcesu jest też wprowadzenie do witryny contentu, treści nasyconych słowami kluczowymi. Należy pamiętać, że frazy muszą być wprowadzane umiejętnie, a teksty pisane dla użytkownika, a nie roboty sieciowe.
  • link building – uzyskanie wysokich pozycji jest też uzależnione od zdobywania wartościowych linków do strony. Obecnie ceniony jest tylko link building wysokiej jakości, który wpływa korzystnie na pozycje, ale także buduje pozytywny wizerunek firmy w internecie. Najpopularniejszymi źródłami pozyskiwania linków jest marketing szeptany, katalogi stron, firm oraz publikacje sponsorowane na zewnętrznych serwisach.
Brak komentarzy
Zostaw komentarz