CLOSE
clickclickKliknij i Zamów Bezpłatną Wycenę

Kompleksowa, skuteczna reklama sklepu internetowego w Google. I nie tylko tam. Zobacz, jak rozkręcić sprzedaż w sieci!

Reklamy sklepów internetowych pojawiają się w całej sieci

Tego, jak dynamicznie będzie rozwijał się sektor e-commerce, nie przewidywał nikt. Wartość handlu w sieci stale rosła od lat, jednak rok 2020 wszystko jeszcze bardziej przyspieszył. Według danych IGE, 2 lata temu zakupy przez internet robiło 64% polskich internautów. W wyniku kolejnych lockdownów w związku z pandemią COVID-19 ten współczynnik urósł do 73%. Uruchomienie sprzedaży internetowej było jedynym ratunkiem dla wielu biznesów. Cały krajowy sektor e-commerce urósł o bagatela 35%. Wnioski nasuwają się same: sklepy internetowe jak nigdy wcześniej potrzebują skutecznej reklamy, która przyniesie wymierne wyniki sprzedażowe. W agencji IN przygotowaliśmy kilka rad i propozycji dla firm, które funkcjonują w nowej rzeczywistości e-commerce.

Spis treści

  1. Tylko dzięki odpowiedniej reklamie sklepu internetowego dotrzesz z ofertą do klientów
  2. Podstawą jest dobrze dopasowana reklama sklepu internetowego w Google
  3. Która reklama sklepu internetowego w Google będzie najbardziej opłacalna? To zależy
      E

    1. Pozycjonowanie sklepu internetowego wymaga specyficznego podejścia
      1. SEO dla sklepów internetowych
      2. Pozyskiwanie linków w e-commerce
      3. Content marketing ma podwójną rolę do odegrania
      4. Optymalizacja UX oraz współczynnika konwersji
    2. Reklamy sklepu internetowego w Google Ads muszą spełniać ściśle określone wymogi
      1. Reklama produktowa Google Zakupy jest wprost stworzona dla sklepów internetowych
      2. Tekstowe reklamy sklepów internetowych w Google Ads to idealne uzupełnienie kampanii produktowych
      3. Reklamy Google Display Network pomogą Ci w budowaniu rozpoznawalności Twojego sklepu internetowego
      4. Reklama sklepu internetowego w Google Ads umożliwia prowadzenie skutecznego remarketingu
  4. Jak jeszcze reklamować sklep internetowy? Krótkie omówienie innych źródeł pozyskiwania klientów dla e-commerce
    1. Reklama sklepu internetowego na platformach marketplace i w porównywarkach cen
    2. Media społecznościowe dają mnóstwo możliwości do promowania e-commerce
    3. Influencer marketing może być skuteczną reklamą sklepu internetowego
  5. Pozostałe metody nastawione na wspieranie sprzedaży w sklepie internetowym

Tylko dzięki odpowiedniej reklamie sklepu internetowego dotrzesz z ofertą do klientów

Sposób robienia zakupów prawdopodobnie już nigdy nie będzie taki sam. Zamknięcie sklepów stacjonarnych dosłownie zmusiło ogromne rzesze sceptyków do składania zamówień online. I przekonali się, że tak jest wygodniej. W efekcie wiele nawyków zakupowych prezentowanych przez konsumentów uległo diametralnej, a co najważniejsze trwałej zmianie. Ma to swoje odbicie na wielu rynkowych płaszczyznach:

  1. centra logistyczne mają coraz większe problemy z terminową realizacją zamówień
  2. wartość sprzedaży internetowej na całym świecie za 2021 rok przekroczy 4,5 tryliona dolarów
  3. udział e-commerce w globalnej sprzedaży detalicznej osiągnie poziom 20%
  4. walka o klienta w sieci staje się coraz bardziej zacięta

Tym samym skuteczna reklama sklepu internetowego staje się kluczem do biznesowego sukcesu. Pokazują to również analizy sytuacji w Polsce. Według PwC, w całym 2020 roku e-zakupy odpowiadały za 14% sprzedaży detalicznej w kraju, a wartość całego e-commerce dobiła do 100 000 000 000 zł. W kolejnych latach prognozuje się średni roczny wzrost o 12%, czyli „do podziału” w sieci będą 162 miliardy złotych. Chcesz uczestniczyć w podziale tego rosnącego tortu? Zainwestuj w skuteczną reklamę swojego sklepu internetowego!

Internetowe zakupy można zrobić z praktycznie każdego miejsca, o dowolnie wybranej porze

Podstawowym celem działań promocyjnych będzie zwiększenie sprzedaży. Aczkolwiek w agencji IN uwzględniamy znacznie więcej czynników. Optymalizujemy koszty pozyskiwania leadów, poszerzamy zasięgi, zwiększamy rozpoznawalność, precyzujemy targetowanie reklam, zamieniamy

odwiedzających i „oglądaczy” w zaangażowanych, stałych klientów. Jak to robimy? Czytaj dalej!

Podstawą jest dobrze dopasowana reklama sklepu internetowego w Google

To właśnie tam konsumenci szukają najkorzystniejszych dla siebie ofert. Jeśli chcesz zaprezentować swoją propozycję potencjalnym klientom, musisz sprawić, by Twoja marka stała się dla nich widoczna. A gdzie gromadzi się najwięcej internautów? W wyszukiwarce Google – na 28,9 miliona rzeczywistych użytkowników, z serwisu korzystało blisko 97% z nich. Na drugim miejscu YouTube – czyli własność Google – z zasięgiem obejmującym 90% internautów w Polsce. Podium zamyka Facebook, ze znacznie większą stratą: niespełna 76% zasięgu. Poniżej pełne zestawienie TOP 20:

Zasięgi pomagają wybrać najlepsze miejsca do reklamy sklepy internetowego

źródło: PBI Gemius Mediapanel maj 2021

Największa liczba użytkowników to nie jedyny powód, by reklamować swój sklep internetowy w środowisku Google. Głównym argumentem, jaki przemawia za wyszukiwarką, są efekty sprzedażowe. Wyższa widoczność w Google bardzo szybko przekłada się na liczbę użytkowników i wejść na stronę, a w konsekwencji liczbę rejestrujących się w sklepie internetowym klientów oraz liczbę i wartość składanych przez nich zamówień. Aby stwierdzić, czy reklama sklepu internetowego w Google jest skuteczna, trzeba skrupulatnie przeanalizować wiele informacji. Począwszy od tego, czego dokładnie poszukują internauci, a skończywszy na ruchu internetowym oraz przebiegu kolejnych ścieżek zakupowych. W agencji IN korzystamy z usług Google oraz innych narzędzi, aby zbierać i zestawiać potrzebne do tego dane.

Wysoki stopień mierzalności efektów, jakie przynoszą różnorodne reklamy sklepu internetowego w wyszukiwarce, wprowadził nową jakość do planowania budżetów reklamowych. Wprawdzie Google’owi do 100-procentowej dokładności jeszcze trochę brakuje, to precyzja i wiarygodność są nieporównywalnie wyższe, niż w wielu innych kanałach komunikacji marketingowej. Najwyższa pora przedstawić najważniejsze formy pozyskiwania klientów za pośrednictwem giganta z Mountain View.

Potrzebujesz informacji ze świata e-commerce i ciekawostek o e-marketingu?Czytaj bloga IN!

Która reklama sklepu internetowego w Google będzie najbardziej opłacalna? To zależy

Nie sposób wymienić wszystkich czynników, które wpływają na efektywność reklam. Jednej firmie zależy głównie na tym, by osiągać najlepsze rezultaty w perspektywie długofalowej. Sytuacja innego przedsiębiorstwa sprawi, że konieczne będą natychmiastowe rezultaty. Które formy reklamy w Google będą właściwe dla sklepów internetowych? W agencji IN zawsze mamy w zanadrzu kilka wariantów na każdą okoliczność:

Pozycjonowanie sklepu internetowego wymaga specyficznego podejścia

SEO w e-commerce wymaga współpracy wielu specjalistów z różnych dziedzin

Jeżeli poważnie rozważasz, aby pozycjonować każdy produkt ze sklepowego asortymentu z osobna, to zrewiduj swoje zamiary jak najszybciej. Efektywność takiej strategii byłaby bliska zeru. Frazy do pozycjonowania dobieramy po starannej analizie częstotliwości wyszukań oraz potencjału sprzedażowego. Aby reklama sklepu internetowego w wynikach organicznych skutkowała sprzedażą, niezbędna jest znajomość zachowań oraz preferencji konsumentów. Dopiero po zgromadzeniu danych oraz konsultacji z Klientem możemy zaproponować sensowny pakiet słów kluczowych. Takich, które wpisują internauci dobrze rokujący na dokonanie zakupu.

Wyszukiwarka Google wykorzystuje mnóstwo metod, aby rozpoznawać intencje swoich użytkowników. I dzięki rozwojowi technologii radzi sobie z tym coraz lepiej. W branży SEO rozróżniamy 3 podstawowe rodzaje zapytań:

  • informacyjne – wpisywane w celu poszerzenia wiedzy. Głównym celem takiego internauty jest znalezienie właściwego artykułu, wpisu blogowego, lub pokrewnej zawartości. Po zdobyciu informacji użytkownik najczęściej opuszcza stronę. Chyba, że coś go na niej zatrzyma.

  • transakcyjne – wyszukania mające na celu zamówienie produktu lub usługi. Zapytanie z tej kategorii często zawierają odniesienie do konkretnej lokalizacji, np. miasta. Jeżeli użytkownik nie wskazał wprost, jaki obszar go interesuje, Google dostosuje wyniki do aktualnego położenia internauty. Robi to na podstawie adresów IP oraz danych lokalizacyjnych w urządzeniach mobilnych.

  • nawigacyjne – zapytania skupione na trafieniu pod określony adres internetowy. Do tej kategorii zaliczają się również wyszukania brandowe, zawierające odniesienie do nazwy firmy/marki.

Źródło: https://afterweb.pl/pozycjonowanie-stron/

Skuteczna reklama sklepu internetowego w Google – a konkretniej organicznej części jego wyników – ma na celu zdobycie wysokich pozycji na zapytania transakcyjne. Co nie znaczy, że całkowicie lekceważymy pozostałe wyszukania. Dzięki wyeksponowaniu wartościowych materiałów możemy wykreować w sieci wizerunek naszego Klienta jako eksperta, który zna się na rzeczy. Ktoś taki wzbudza znacznie większe zaufanie. To ważne, kiedy przychodzi do wydawania ciężko zarobionych pieniędzy. A jak wygląda pozycjonowanie sklepu internetowego od strony technicznej? Na początek zapoznaj się z absolutnymi podstawami:

  1. SEO dla sklepów internetowych

    Optymalną budowę wszelkich serwisów online wskazuje samo Google. Oczywiście wskazówki są na bieżąco uaktualniane, co czasami wymaga od firm wprowadzania dużych zmian. Swoje wytyczne dla twórców stron i sklepów internetowych Google tworzy głównie pod kątem użyteczności dla odbiorców oraz swoich algorytmów. Jeżeli Twoja witryna i sklep internetowy będą nieczytelne dla robotów wyszukiwarki, reklama przez pozycjonowanie nie ruszy w ogóle z miejsca. Google wyróżnia ponad 200 czynników rankingowych, a przecież nie wszystkie wskazuje w swoich podręcznikach. Optymalizacja pozostałych obszarów sklepu internetowego to zadanie dla doświadczonych, kompetentnych specjalistów SEO. Takich jak my!

  2. Pozyskiwanie linków w e-commerce

    Jakość przedkładamy ponad ilość. Google „mierzy” wartość sklepów internetowych na różne sposoby, a odnośniki prowadzące do domeny to jeden z nich. Przy czym zasada „im więcej, tym lepiej” w SEO już od dawna nie obowiązuje. W link buildingu liczy się to, na jakich stronach uda się umieścić odsyłacze. Domeny z wysokim Page Rank mają zatem znacznie większą wartość. Jak pozyskiwać linki pozycjonujące? W agencji IN stosujemy rozmaite metody. Od marketingu szeptanego po wykupywanie artykułów sponsorowanych na łamach poczytnych portali.

  3. Content marketing ma podwójną rolę do odegrania

    Jak już wcześniej wspominaliśmy, reklama sklepu internetowego przez publikację wartościowych, przydatnych materiałów pozwala zyskać miano eksperta w oczach potencjalnych klientów. Równocześnie zamieszczanie ciekawych wpisów pozytywnie wpływa na renomę strony. Idealnym miejscem do ich zamieszczania jest dedykowany blog na sklepie internetowym. Z recenzjami produktów, porównaniami, zapowiedziami nowości – wszystkim, co interesuje Twoich potencjalnych klientów. Jednym ze skutecznych magnesów na odbiorców są także konkursy. Dobrą reklamą sklepu internetowego w Google będą również rozbudowane, unikalne opisy oferowanych produktów. Nawet jeśli mało który z Twoich klientów będzie się w nie zagłębiał, to dla wyszukiwarki będą stanowiły wartościową treść. A takie strony Google prezentuje odbiorcom w bardziej eksponowanym miejscu wyników organicznych.

  4. Optymalizacja UX oraz współczynnika konwersji

    Spora część zmian, jakie wprowadzamy w sklepie internetowym z myślą o wytycznych Google, służy również pozyskiwaniu klientów. Ruch, jakie przyniosą wysokie pozycje w wynikach organicznych na określone frazy kluczowe, trzeba jeszcze przełożyć na liczbę oraz wartość transakcji. Google śledzi zachowania użytkowników sklepu internetowego i uwzględnia czynniki user (re)actions podczas układania rankingów w wyszukiwarce. Dlatego staramy się uprościć cały proces zakupowy, przebudować układ menu i przycisków nawigacyjnych na ekranie, czasami konieczne jest dodanie nowych metod płatności. Bez przemyślanego w najdrobniejszych szczegółach projektu się nie obejdzie! Naszym zadaniem będzie zrobić wszystko, co rzeczywiście zwiększy prawdopodobieństwo złożenia zamówienia przez użytkownika.

Pozycjonowanie sklepu internetowego to wieloetapowy, długotrwały proces. W zależności od tego, jak bardzo konkurencyjna jest dana branża i jaki potencjał mają dane słowa kluczowe, przebicie się do TOP 10 może potrwać od 3-6 miesięcy do nawet kilku lat. Przy czym nikt nie może zagwarantować, że raz zdobyte pozycje uda się utrzymać – konkurencja nie śpi. Strategia polegająca na tym, że pozycjonowanie to jedyna reklama sklepu internetowego w Google, ma nikłe szanse powodzenia. W agencji IN korzystamy z kilku kanałów komunikacji marketingowej jednocześnie, również w samej wyszukiwarce. Jedną z nich są kampanie Google Ads.

Reklamy sklepu internetowego w Google Ads muszą spełniać ściśle określone wymogi

System reklamowy w wyszukiwarce pozwala na prowadzenie wielu różnorodnych kampanii. Niektóre sprawdzają się lepiej w przypadku konsumentów poszukujących towaru z określonej kategorii. Inne przynoszą najlepsze efekty w sytuacji, kiedy odbiorca podjął już decyzję i jest na etapie wyszukiwania najkorzystniejszej oferty. Reklamy w wyszukiwarce wyświetlane są w sąsiedztwie wyników organicznych, aczkolwiek w bardziej widocznych miejscach. Google robi wszystko, aby to one odpowiadały za jak największą liczbę wejść.

Google oferuje sklepom internetowym różnorodne formy reklamy

Z naszego punktu widzenia, pierwsza pozycja niekoniecznie musi być opłacalna. Jeżeli stawka za kliknięcie przekracza pewien pułap, pozyskanie klienta będzie kosztowało zwyczajnie zbyt dużo. Naprawdę skuteczna reklama sklepu internetowego w Google Ads wymaga bezustannego optymalizowania kampanii. W agencji IN posiadamy certyfikowanych specjalistów SEM, którzy doskonale odnajdują się w licznych modelach rozliczeń, płatności oraz rozszerzeń. Niezwykle istotne jest również to, aby reklamy promujące sklep internetowy były w pełni zgodne z aktualnie obowiązującymi zasadami Google. Do wymagań redakcyjnych i technicznych w poszczególnych typach reklam Ads dochodzą zmieniające się zakresy ograniczonych lub całkowicie niedozwolonych treści i praktyk.

Kiedy reklamujemy sklep internetowy w Google Ads, najczęściej korzystamy z poniższych możliwości:

Reklama produktowa Google Zakupy jest wprost stworzona dla sklepów internetowych

Wyszukiwarka prezentuje użytkownikom szereg produktów, które pasują do wpisanej frazy kluczowej. System Ads korzysta ze specjalnego pliku produktowego, zawierającego najważniejsze informacje o ofercie. Taka reklama sklepu internetowego w Google Shopping działa na zasadzie porównywarki cen. Potencjalnemu klientowi pokazują się oferty z różnych źródeł, uwzględniające:

  • nazwę modelu. Najczęściej w maksymalnie skróconej formie
  • cenę
  • krótki opis
  • dane o dostępności
  • dodatkowe, np. o trwającej aktualnie promocji

Ten zbiór danych przesyłanych przez sklep internetowy musi być w pełni zsynchronizowany z Google. Odpowiada za to narzędzie Merchant Center. Co ciekawe, wyszukiwarka pozwala prezentować reklamy produktowe wykupione nie w systemie Ads, tylko poprzez konkurencyjne usługi porównywarek cen.

Tak zwane CSS (ang. Comparison Shopping Services) mogą liczyć nawet na 20% niższe stawki – to pokłosie ponad 2-miliardowej grzywny, jaką w 2017 roku Komisja Europejska nałożyła na Google za praktyki monopolistyczne w zakresie kampanii produktowych.

Skuteczna reklama sklepu internetowego w Google Zakupy wyróżnia się dopracowanym plikiem produktowym. W tym celu dbamy o niepowtarzalne i rozbudowane opisy produktów, dzielimy je na grupy, stosujemy zaawansowane strategie stawek za kliknięcie. Prowadzimy również kampanie częściowo zautomatyzowane, samoczynnie dopasowujące koszty i inne parametry do celów zakładanych przez Klientów agencji IN.

Tekstowe reklamy sklepów internetowych w Google Ads to idealne uzupełnienie kampanii produktowych

Choćby dlatego, że pozwalają przekierować potencjalnego klienta na stronę szerokiej kategorii, a nie tylko jednego modelu. Z naszego doświadczenia wynika, że reklama sklepu internetowego w Google Search ma największe szanse powodzenia na wczesnym etapie procesu zakupowego. Dzięki dowolnie włączonym i wyłączanym rozszerzeniom, jesteśmy w stanie wzbudzić autentyczne zainteresowanie odbiorców. Numer kontaktowy do sprzedawcy, lokalizacja sklepu stacjonarnego czy zakres cen przyciągają uwagę kupujących.

Dla powodzenia kampanii z reklamami tekstowymi niezbędne jest ścisłe dopasowanie fraz kluczowych. Im bardziej ogólne zapytanie, tym większe prawdopodobieństwo wyświetlenia oferty sklepu internetowego takiej osobie, która w rzeczywistości poszukuje czegoś zupełnie innego. Dostępnym rozwiązaniem jest również prowadzenie kampanii dynamicznych DSA (Dynamic Search Ads). Poleganie na algorytmach w kwestii dopasowania fraz, na które będzie wyświetlana reklama sklepu internetowego w Google, wiąże się z pewnym ryzykiem. Dlatego w agencji IN traktujemy ją bardziej jako ciekawostkę, uzupełnienie dla kampanii ustawianych ręcznie przez kompetentnych specjalistów.

Reklamy Google Display Network pomogą Ci w budowaniu rozpoznawalności Twojego sklepu internetowego

Reklama sklepu internetowego w Google Display Network przybiera rozmaite kształty

Kampanie w GDN służą przede wszystkim do pokazywania banerów reklamowych na różnych serwisach internetowych, należących do sieci reklamowej Google. Od tematycznych portali po największe media newsowe w sieci. Czy da się w ten sposób pozyskiwać klientów? Jedynie w bardzo niewielkim stopniu. Banerowa reklama sklepu internetowego niekoniecznie ma na celu ściągnięcie ruchu, co ekspozycję marki. W taki sposób, aby potencjalny klient powiązał sklep (jego nazwę, adres internetowy, logo, slogan oraz pozostałe elementy identyfikacji brandu) z kategorią asortymentu oraz kluczowymi wartościami. Takimi jak jakość obsługi klienta, szybkość dostawy, korzyści dla uczestników programu lojalnościowego.

Celem jest kreowanie trwałych skojarzeń w umysłach odbiorców. Dlaczego miałoby Ci na tym zależeć? Taki użytkownik może odwiedzić Twój sklep internetowy później, samodzielnie wpisując jego adres w przeglądarkę. Co ważne, samo wyświetlenie banera może kosztować równe 0 zł – w pewnych modelach Google Ads obciąża budżet reklamowy dopiero po kliknięciu w reklamę sklepu internetowego. Biorąc pod uwagę korzyści wizerunkowe i rozpoznawalność Twojej firmy, byłyby to działania niezwykle efektywne.

Reklama sklepu internetowego w Google Ads umożliwia prowadzenie skutecznego remarketingu

Porzucone koszyki to prawdziwa zmora całego sektora e-commerce. Mamy jednak kilka patentów na to, aby niedoszłych klientów przekonać do powrotu. A w domyśle: finalizacji zamówienia. I nie chodzi tu wyłącznie o wysyłanie maili z kodami rabatowymi. Raz że stwarzałaby to duże pole do nadużyć (celowe zwlekanie z zakupem w oczekiwaniu na zniżkę), a dwa że wywołałoby negatywną reakcję u użytkowników kończących cały proces w jednej sesji. Kto chciałby robić zakupy w sklepie internetowym, który stałych klientów traktuje gorzej?

Skuteczna reklama sklepu internetowego poprzez remarketing zakłada wykorzystanie rozbudowanych baz danych o użytkownikach i ich zachowaniach. Spośród wszystkich odwiedzających musimy wyselekcjonować tych, którzy najlepiej rokują na dokonanie zakupu. Badamy czas przebywania w sklepie internetowym, odwiedzone podstrony, zawartość koszyka i wiele innych czynników.

Działania remarketingowe prowadzimy przede wszystkim za pośrednictwem w Google Ads, ale nie tylko tutaj. Zbliżone pod względem funkcjonalności narzędzia dla e-commerce oferują także inne kanały internetowe. Między innymi Facebook, Twitter, LinkedIn i całe mnóstwo innych serwisów w sieci.

Jak jeszcze reklamować sklep internetowy? Krótkie omówienie innych źródeł pozyskiwania klientów dla e-commerce

Reklama sklepu internetowego musi być dostosowana do urządzeń mobilnych

Dane i statystyki mówią same za siebie. Najbardziej skuteczna reklama sklepu internetowego wykorzystuje Google i jego rozbudowywane usługi do osiągania coraz lepszych wyników. Pokazaliśmy to już na wstępie. Ale przecież świat e-commerce nie kończy się na wyszukiwarce. Dlatego chcemy pokazać inne środowiska i działania marketingu internetowego, które mogą przynieść Twojemu sklepowi niemałe zyski:

Reklama sklepu internetowego na platformach marketplace i w porównywarkach cen

Serwisy zamieszczające wiele ofert od różnych sprzedawców przyciągają coraz więcej kupujących. Wszyscy znają Allegro, Amazona, Ceneo, Empik, Zalando, eBay, Wish… Ten sektor zmienia się niezwykle dynamicznie. Niektóre platformy marketplace koncentrują się na asortymencie z powiązanych kategorii, inne zbierają propozycje od wszystkich. A jak działa reklama sklepu internetowego w takim agregacie? Na zasadach zbliżonych do wyszukiwarki Google. Obok ofert dopasowanych do zapytania, pojawiają się oferty sponsorowane oraz reklamy graficzne. Podobnie jak w przypadku systemu Ads, osiągnięcie satysfakcjonującej rentowności zależy od doboru kluczowych fraz i kategorii, a także promowania przede wszystkim tych produktów, które budzą faktyczne zainteresowanie i cieszą się sporym wzięciem.

Media społecznościowe dają mnóstwo możliwości do promowania e-commerce

Facebook, Instagram, YouTube*, Twitter, TikTok, Pinterest, SnapChat. To tylko niewielka część serwisów społecznościowych, w których internauci spędzają nawet po kilka godzin dziennie. Jeśli zależy Ci na pozyskiwaniu klientów, skoncentruj się na dwóch pierwszych. Facebook i Instagram mają najwyższy współczynnik przejść od feedu do promowanej strony, a także późniejszej konwersji. Skuteczna reklama sklepu internetowego w pozostałych social mediach przyniesie efekty głównie wizerunkowe.

Facebook i należący do niego Insagram posiadają własny marketplace. Dedykowane narzędzia do tworzenia ofert sprzedażowych faktycznie pomagają w pozyskiwaniu klientów. Natomiast posty sponsorowane wykorzystuj do poszerzania zasięgów. Największą zaletą kampanii w mediach społecznościowych są bezpośredni kontakt na linii klient – obsługa sklepu internetowego oraz precyzyjne targetowanie reklam. Działania ukierunkowywane są:

  • według danych demograficznych,
  • wedle zachowań i historii odwiedzanych stron,
  • do osób podobnych do dotychczasowych klientów.

Szerokie możliwości udostępniane przez media społecznościowe wydatnie wspomagają docieranie do przedstawicieli grupy docelowej. Reklama sklepu internetowego w takich miejscach przydaje się w sytuacji, kiedy sprzedajesz produkty mało powszechne, tworzone z myślą o specyficznym gronie odbiorców. Prowadzone przez agencję IN kampanie w social mediach są równie skuteczne, kiedy rywalizujesz z krajowymi lub międzynarodowymi molochami. Społecznościówki pozwalają się przebić, a dotyczy to zwłaszcza branży odzieżowej, modowej, beauty czy kosmetologicznej.

* Środowisko reklamowe YouTube stanowi część systemu Google Ads. Umieściliśmy je w gronie mediów społecznościowych ze względu na charakter samego portali i zamieszczanych w nim treści. Reklama sklepu internetowego w YouTube ma większy potencjał stać się viralem i narobić szumu w sieci – czyli poprawić rozpoznawalność, podwyższyć poziom świadomości marki w grupie docelowej – niż bezpośrednio przyczynić się do złożenia zamówienia.

Influencer marketing może być skuteczną reklamą sklepu internetowego

W tej kategorii rozróżniamy 2 podstawowe typy działań:

  1. Współpraca z blogosferą. Liderzy internetowych opinii chętnie udostępniają łamy swoich blogów zewnętrznym partnerom. Mogą zaoferować zasięgi, publikację linków oraz materiałów sponsorowanych. Ważne, aby zawarta w takim tekście reklama sklepu internetowego nie była próbą kupienia opinii. Sprawdzony schemat to udostępnienie produktu do recenzji o uzgodnionej objętości, opatrzenie jej odpowiednimi zdjęciami i wskazanie Ciebie jako partnera, który pomógł w przygotowaniu takiego artykułu. Dobrym pomysłem jest też udostępnienie czytelnikom bloga pewnej puli kodów rabatowych.

  2. Lokowanie produktu w social mediach influencerów. Niby przypadkowe wzmianki, ale każdy internauta wie, o co chodzi. Posty sponsorowane, oznaczające odpowiednie produkty lub sklepy internetowe, przybierają najróżniejsze formy. Reklamodawcy nie mają pełnej kontroli nad tym, jak będą zachowywać się ich partnerzy. Musisz zdać sobie sprawę, że duży zasięg nie jest równoznaczny z dużym autorytetem wśród odbiorców. Liczne drogi dotarcia do potencjalnych odbiorców i dynamicznie zmieniające się stawki sprawiają, że skuteczna reklama sklepu internetowego we współpracy z influencerami wymaga dużego wyczucia i bezustannego śledzenia trendów.

Pozostałe metody nastawione na wspieranie sprzedaży w sklepie internetowym

Wzrosty sprzedaży w sklepie internetowym dzięki reklamie można śledzić na bieżąco

Systematycznie pojawiają się nowe techniki pozyskiwania klientów i budowania popularności w sieci. Dlatego stworzenie pełnej listy i przeanalizowanie po kolei wszystkich możliwych reklam sklepu internetowego to zadanie niewykonalne. W agencji IN z wielkim zainteresowaniem obserwujemy zmiany, jakie dotykają cały e-marketing. I dostosowujemy strategie, modyfikujemy plany, testujemy nowe rozwiązania. Wszystko po to, aby nasi Klienci osiągali jak najlepsze rezultaty. Robimy to za pomocą między innymi:

  • testów AB, dzięki którym dopracowujemy ścieżki zakupowe i całe Customer Experience
  • newsletterów i segmentowania list mailingowych
  • powiadomień na urządzeniach mobilnych
  • programów punktowych
  • programów lojalnościowych
  • analizy działań konkurencji. Z wyłączeniem bezmyślnego kopiowania
Wiemy, jak skutecznie reklamować sklepy internetowe!Ile to kosztuje?

Analiza efektów reklamy sklepu internetowego odbywa się w specjalistycznych narzędziach. Nie mamy jednego, zamkniętego zestawu oprogramowania. Najpierw wspólnie z Klientem ustalamy, jakie są cele. Potem wybieramy co i jak mierzyć, a dopiero potem dopasowujemy narzędzia analityczne. Nigdy na odwrót. I biorąc pod uwagę, dotychczasowe doświadczenia, możemy wskazać najbardziej opłacalne źródła konwersji. Ze statystyk wynika jasno, że to skuteczna reklama sklepu internetowego w Google w największym stopniu przekłada się na sprzedaż. Pozostałe kanały również są użyteczne, choć nie tak efektywne. Jeśli chcesz stale poprawiać wyniki, jakie osiąga Twój sklep internetowy, zwróć się do agencji IN z zapytaniem o indywidualną ofertę na pozycjonowanie i nasze pozostałe usługi!

Reklama sklepu internetowego – specjaliści IN odpowiadają na najczęściej zadawane pytania:

Jakie cele poza sprzedażą mogą mieć reklamy sklepów internetowych?

Szeroko zakrojone działania marketingowe w internecie przynoszą sporo rozmaitych korzyści. Nie tylko finansowych. Skuteczna reklama sklepu internetowego w Google (oraz pozostałych kanałach w sieci) jest niezbędna do zbudowania pozytywnego wizerunku całej firmy. Jeśli odbiorcy nabiorą przekonania, że w danym sklepie mogą liczyć na fachowe wsparcie i kompleksową obsługę, będą do niego częściej wracać. Polecać rodzinie, znajomym. Kreowanie brandu, zwiększanie rozpoznawalności są równie istotne z biznesowego punktu widzenia, co bezpośrednie nakłanianie do zakupu.

Kiedy zobaczę efekty kampanii reklamowych w raportach sprzedaży?

Wszystko zależy od obranej strategii oraz wykorzystywanych kanałów promocji. Pozycjonowanie zajmuje wiele miesięcy, ale też jego efekty są długotrwałe. Natomiast reklama sklepu internetowego w Google Ads przynosi rezultaty praktycznie natychmiast. Ale też przestaje pozyskiwać od razu po wyczerpaniu budżetu albo przerwaniu kampanii. Dlatego w agencji IN dobieramy strategię reklamową indywidualnie, w zależności od oczekiwań Klienta, sytuacji na rynku i aktualnego statusu sklepu wśród nabywców z grupy docelowej.

Czy skuteczna reklama sklepu internetowego w Google nie wystarczy w zupełności?

Opieranie całej kampanii na jednym, dwóch filarach byłoby dość ryzykowne. Dlatego zawsze staramy się działać kompleksowo, na urozmaicone sposoby. Aczkolwiek faktem jest, że pewna część Klientów agencji IN promuje się wyłącznie w kanałach wyszukiwarki. Głównie ze względu na wysoką stopę zwrotu i przejrzystość mierzenia konwersji. Reklamy sklepów internetowych w Google Ads w połączeniu z pozycjonowaniem są w stanie zagwarantować rewelacyjne rezultaty. Ale jeśli Twój budżet marketingowy na to pozwoli, warto poszerzyć katalog wdrażanych akcji promocyjnych.

Jak sprawdzić, czy danego klienta w sklepie internetowym pozyskaliśmy dzięki reklamie?

Analityka internetowa oferuje szereg narzędzi, które pozwalają na bardzo dokładne prześledzenie całej ścieżki konwersji. W tym segmencie przodują systemy stworzone przez Google. Jednak na Ads i Analytics świat się nie kończy. Właściciele sklepów internetowych powinni zwrócić szczególną uwagę na programy nagrywające sesje poszczególnych użytkowników. Widząc co, gdzie, jak oraz kiedy robią klienci odwiedzający sklep, zyskują bezcenną informację zwrotną. A pierwsza wyświetlana podstrona pozwala łatwo wywnioskować, jak dana osoba trafiła do sklepu internetowego.

Źródła:

  • Badanie PBI Gemius Polska „Mediapanel za maj 2021” ; online: https://www.gemius.pl/reklamodawcy-aktualnosci/wyniki-badania-mediapanel-za-maj-2021.html
  • Pomoc Google Merchant Center ; online: https://support.google.com/merchants/?hl=pl#topic=7259123
  • Poradnik pozycjonowania Afterweb ; online: https://afterweb.pl/pozycjonowanie-stron/
  • Raport „E-commerce. Co nas czeka w 2021?” przygotowany przez Izbę Gospodarki Elektronicznej ; online: https://eizba.pl/e-commerce-co-nas-czeka-w-2021/
  • Raport „Perspektywy rozwoju rynku e-commerce w Polsce” przygotowany przez PwC Polska ; online: https://www.pwc.pl/pl/media/2021-02-09-analiza-pwc-prognoza-rozwoju-rynku-ecommerce-w-polsce.html

4 komentarze
  • Paulina
    26 lipca 2021

    To jest dokładnie to, czego potrzebowałam! Po wejściu w e-commerce czułam się jak dziecko we mgle. Wszystko jest nowe, a nie ma czasu na dokładne zapoznanie się z dostępnymi kanałami marketingowymi. Teraz wiem, która reklama sklepu internetowego może mi się przydać, a jakie tematy lepiej całkowicie odpuścić.

    Odpowiedz
  • Piotr
    30 lipca 2021

    Reklama internetowa to temat-rzeka. I nawet taki artykuł nie wyczerpie go w całości. Ja, w przeciwieństwie do koleżanki Pauliny, wcale nie czuję się na siłach do samodzielnego prowadzenia kampanii. Raczej pozostawię reklamę swojego sklepu internetowego w rękach fachowców. Ale będę im patrzeć na ręce, w raporty. I nie wykluczam, że jeszcze tutaj wrócę.

    Odpowiedz
  • Dariusz
    12 sierpnia 2021

    Czekam na ciąg dalszy. Bo w moim odczuciu bardzo ważnym elementem handlu internetowego są działania specjalne. Od rozmaitych promocji, wdrażanych w sklepach internetowych na mniej i bardziej bzdurne okazje, po real-time marketing. Co by nie mówić, pewne gesty to jawne, polityczne deklaracje. A klienci odbierają je bardzo różnie i widać to po sprzedaży: raz rośnie, innym razem jedna reklama posłuży za pretekst do bojkotu.

    Odpowiedz
  • Bogdan
    29 sierpnia 2021

    Niby możliwości praktycznie nieskończone. Tylko kiedy przychodzi co do czego, to okazuje się że kołderka finansowa jest zwyczajnie za krótka. I jakby tego było mało, konkurencja w sieci mocno się od 2020 roku zaostrzyła. Wystarczy sprawdzić, ile kosztowała skuteczna reklama sklepu internetowego w Google kiedyś, a ile trzeba zapłacić teraz. W mojej branży stawki, abonamenty urosły o ponad 12,5 procenta!

    Odpowiedz
Zostaw komentarz