CLOSE
clickclickKliknij i Zamów Bezpłatną Wycenę

Black Hat SEO vs White Hat SEO: Czym są i jak działają – Podstawy Pozycjonowania Stron

White hat oraz black hat to dwa rodzaje, jakie może przybrać search engine optimization, a więc optymalizacja SEO. Te obliczone na działanie w Google techniki pozostają w swej istocie działaniami przybliżającymi klientowi ostateczne zwycięstwo nad konkurencją pozycjonującą się w tej samej branży. Oba sposoby na SEO mogą zatem pomóc nam w jeszcze szybszym pięciu się w górę rankingów korporacji z Moutain View przy określonych frazach. Tak, aby po dotarciu na czoło stron wyników (SERP) biznes zaczął przynosić zwrot z inwestycji i duże zyski.

A jednak mimo podobieństwa obie strategie bardzo się od siebie różnią, bowiem SEO w czarnym kapeluszu skupia się na oszukiwaniu systemu, jakim jest skuteczne pozycjonowanie stron internetowych. W tym samym czasie white hat SEO ciężko pracuje, abyś awansował na szczyt listy przy pomocy w pełni transparentnych i uczciwych względem zasad Google taktyk. Black hat to uczeń ściągający na sprawdzianach, podczas gdy white hat pozostaje uczącym się regularnie i efektywnie podopiecznym.

Czym jest Black Hat SEO?

Black hat SEO to zbiór nielegalnych lub nieetycznych praktyk, które jednostka lub zespół podejmują w próbie poprawienia pozycjonowania danej strony lub sieci adresów WWW. Strategia wykorzystująca działania spod znaku black hat SEO maksymalizuje krótkotrwałe wyniki i awanse pozycji poprzez wykorzystywanie „dziur” i ograniczeń w algorytmach wyszukiwarki. Google, jak się okazuje ma także wiele ślepych plamek, które bezlitośnie biorą pod uwagę niektórzy rzekomi specjaliści w dziedzinie, jaką stanowi skuteczne pozycjonowanie stron www. W ogólnym zarysie są to praktyki złe dla przeciętnego internauty, jak choćby rozsyłanie spamu.

Black Hat SEO i algorytm Google

Najpopularniejszymi trikami w arsenale black hat seowców jest dziś chociażby upychanie słów kluczowych. Zakłada to tworzenie stron i treści, w których znajduje się bardzo wiele słów i fraz, na które próbujemy się pozycjonować, najczęściej kosztem czytelnika i odbiorcy multimediów. Niezgodne z zasadami będzie również ukrywanie keywordsów poprzez umyślne zmienianie koloru bądź rozmiaru fontów, żeby nie były one widoczne dla adresata WWW. Do podobnie niskiej półki zabiegów należy też spamowanie linkami w komentarzach i postach na forach internetowych a także sporych rozmiarów oszustwa dotyczące zaplecza linków czyli ciemną stronę tzw. link buildingu, kiedy to automaty tworzą setki fałszywych stron z linkami lub też właściciele stron zaczynają wymieniać się odnośnikami w zamian za podobne linki lub, co także częste, za darmowe produkty. Dodatkowo istnieje również wiele metod na oszukanie robotów indeksujących Google, w tym generowanie treści przez boty lub przenoszące do innych stron instrukcje w budowie strony. Black hat SEO to metoda, która bardzo często stara się pokazać wyszukiwarce coś innego, niż czytelnikowi– stąd też dostawca wyszukiwania tak silnie zwalcza podobne praktyki, których z każdym rokiem rodzi się coraz więcej

Czym jest White Hat SEO?

White hat SEO to zestaw podręcznikowych, etycznych, technicznych oraz estetycznych praktyk, które osoby lub agencje interaktywne wdrażają z myślą o wywindowaniu pozycji danej strony w branżowych wynikach wyszukiwania. White hat SEO jest określeniem kilku aktywności wdrażanych przez ekspertów dbających o nasze dobre i skuteczne pozycjonowanie stron. Z reguły te działania sfokusowane pozostają na polepszaniu jakości strony WWW oraz jej komunikatu do wymagań robotów Google. Na tym polu liczą się wytyczne od firmy z Kalifornii oraz podobne wskazówki od pozostałych dostawców wyszukiwania. Niemożliwa do zbagatelizowania staje się także dyscyplina User Experience (UX), o którą zatroszczywszy się sprawiamy, że projekt jest w pełni zoptymalizowany.

Techniki White Hat SEO

-Optymalizacja zawartości strony może dotyczyć każdego jej fragmentu. Po pierwsze jednak treści powinny być likeable oraz linkable, a więc tak dobre, ergo zapewniające rozrywkę, by czytelnicy chcieli się do nich odnosić. W tym wypadku chodzi przede wszystkim o generowanie treści w ramach wartościowego i profesjonalnego content marketingu. Kiedy Google dostrzega wyraźne zainteresowanie naszymi stronami, wynagradza je szybko awansem w wyszukiwarce.

-Technical SEO: meta struktura Twojej strony, sieć linków wewnętrznych, tagów oraz częstotliwość użycia poszczególnych słów kluczowych to tylko kilka aspektów, którymi na polu technicznym zajmą się w IN nasi najlepsi programiści. To właśnie oni w czasie audytu SEO zdeterminują obszary do naprawienia i po wykonaniu prac pozwolą Ci doświadczyć niemal natychmiastowego skoku do czołówki listy SERP.

-Link Building, czyli dzielenie się przez sieciowych graczy najlepszymi treściami także może odegrać wielką rolę w pozyskiwaniu upragnionej pozycji w Google. Wyszukiwarka pozytywnie patrzy na naturalną i tematycznie rozwijaną mapę połączeń. Dzielenie się odnośnikami w sposób organiczny to punkt, do którego na każdym kroku zachęca nas Google. Tego typu praktyki doskonale pokazują wyszukiwarce, gdzie na mapie internetu spoczywa nasza platforma WWW.

black hat vs white hat

Dlaczego White Hat SEO jest warte poświecenia czasu?

Po pierwsze, będziesz dumny i zadowolony z treści, jakie podsuwasz swej publiczności. Możesz także sobie wyobrazić swoją stronę jako prawdziwy sklep, w którym przy zabiegach white hat SEO i pozycjonowania stron wszystko staje się estetyczne i uporządkowane, a tym samym zachęca do pozostania i zakupów.

Po drugie, biały kapelusz to przede wszystkim proces, jesteśmy więc zorientowani na długofalowe działania z trwałymi i stabilnymi efektami w szerokiej perspektywie. Tak też należy patrzeć na ogromny zwrot z inwestycji w kampanie white hat. ROI może tu przewyższać wszelkie inne metody, bowiem tworzone przez nas treści i atmosfera będą doceniane przez algorytmy nawet po ich dopracowaniu i zmianie. Wybierasz zatem bezpieczeństwo.

Po trzecie, Twój sieciowy interes rozrastać będzie się tak szybko jak Twoja strona WWW. SEO polegające na jasnej stronie mocy kładzie nacisk na wartość, jaką kreujesz na rynku. Jeżeli dobrze zaprezentujesz ją światu poprzez protokół HTML, urośniesz i zdobędziesz popularność wraz z zyskami także poza wirtualnym światem!

1 Komentarz
  • Marcin
    15 lipca 2019

    Moglibyście rozwinąc punkt o link buildingi dla white hat seo? Jak pozyskiwać bezpiecznie odnośniki?

    Odpowiedz
Zostaw komentarz