Co to jest Call To Action – jak tworzyć skuteczne CTA
Stworzenie strony internetowej przyciągającej wzrok to w obecnych czasach nie lada wyzwanie. Każdy kto prowadzi biznes online, stara się wdrażać najnowsze działania marketingowe, aby zdobyć jak największą ilość zainteresowanych odbiorców. Tworząc stronę internetową, należy zawsze kontrolować poczynania rywali, aby jak najlepiej wyróżnić się spośród nich. W dzisiejszym wpisie omówimy z pozoru drobną rzecz, która potrafi skutecznie wpłynąć na lepszą sprzedaż. Mowa tutaj o przycisku call to action! Czytaj dalej i dowiedz się więcej!
Spis treści
- CTA – co to jest i jaką pełni funkcję? Sprawdź jak działa na Twoją sprzedaż
- Stwórz zachęcające call to action w kilku prostych krokach
- CTA to klucz otwierający furtkę zwaną sukcesem. Przekonaj się sam
CTA – co to jest i jaką pełni funkcję? Sprawdź jak działa na Twoją sprzedaż
Na samym początku wyjaśnijmy, czym jest call to action, w skrócie CTA. Najprościej mówiąc, jest to wezwanie osoby odwiedzającej Twoją stronę internetową do działania. Głównym celem tego krótkiego tekstu marketingowego jest skłonienie odbiorców np. do wysłania zapytania, skontaktowania się ze sklepem, przejrzenia oferty, zapisania się do newslettera itp. Zależność jest tutaj dziecinnie prosta – im lepiej napisany będzie call to action, tym większe prawdopodobieństwo, że potencjalni Klienci skorzystają z Twoich usług, bądź zakupią oferowane produkty. Zapewne wiesz, że najlepiej w pamięć zapadają chwytliwe hasła reklamowe i tą też cechą powinien wyróżniać się przycisk CTA. Treść nie może być długa, jednak powinna trafiać w sedno. A gdzie umieszczać call to action? Przede wszystkim w dobrze widocznym miejscu na stronie internetowej, ale także w treści kampanii reklamowej Google Ads. Oczywiście, jeśli rozsyłasz do swoich Klientów maile sprzedażowe, tam również zadbaj o umieszczenie przycisku. Musisz mieć świadomość, że skuteczny CTA znacząco zwiększa ilość kliknięć, a tym samym zwiększeniu ulega ruch organiczny na Twojej stronie internetowej.
Stwórz zachęcające call to action w kilku prostych krokach
Skoro już wiesz czym jest przycisk CTA, przejdźmy do wyjaśnienia jak go dobrze stworzyć. Zadanie to nie należy do najłatwiejszych, ponieważ tak jak wspominaliśmy, treść ma być krótka, konkretna i przede wszystkim zachęcająca. Znając jednak parę kluczowych zasad, z pewnością każdy sobie z tym poradzi!
Krok pierwszy – zadbaj o widoczność CTA
Zanim przejdziemy do treści, omówmy najważniejszą zasadę. Możesz nam wierzyć, ale nawet najbardziej chwytliwe hasło ukryte w tekście nie przyciągnie uwagi odbiorców. Przycisk CTA musi być wyróżniony na tle pozostałych elementów! Dlatego właśnie najlepiej wyodrębnić go umieszczając w kolorowej ramce. Kluczowe jest także jego położenie na stronie. W przypadku stron wyświetlanych na telefonie musi on znajdować się w zasięgu kciuka, tak aby użytkownik mógł łatwo kliknąć bez zbędnego szukania.
Krok drugi – stosuj bezpośrednie zwroty
Internet zaciera dystans. O tym właśnie powinieneś pamiętać, tworząc CTA. Bezosobowe bądź oficjalne zwroty nic nie dadzą. Musisz pokazać, że zwracasz się bezpośrednio do konkretnego odbiorcy. Stosuj hasła „napisz do nas”, zapoznaj się z ofertą”. Klient musi czuć, że Twoja oferta jest stworzona właśnie pod jego potrzeby oraz oczekiwania. Takie działanie pomagają w nawiązaniu nici porozumienia i zaufania.
Krok trzeci – wpłyń na emocje
Musisz mieć świadomość, że Twoi potencjalni Klienci dokonują zakupów pod emocjami. Właśnie dlatego tak ważnym działaniem marketingowym jest tworzenie treści wzbudzających emocje. Jak tego dokonać? Odpowiedź jest bardzo prosta! Stosuj słowa mające moc np. premiera, wyprzedaż, darmowy, gratis, teraz itp. Przycisk CTA powinien wskazywać na korzyści, jakie użytkownik odczuje po skorzystaniu z oferty.
Przykłady CTA z zastosowaniem omówionych zasad:
- bezpłatna konsultacja,
- kup teraz,
- poznaj ofertę i odbierz prezent gratis
- zapisz się do newslettera i zyskaj 20% zniżki
CTA to klucz otwierający furtkę zwaną sukcesem. Przekonaj się sam
Pamiętaj jedno! Najlepsze CTA to takie, które odpowiada na intencje internautów. Jego największą zaletą jest mierzalność. Decydując się na wszechstronne działania marketingowe, których przykładem jest pozycjonowanie stron, z łatwością możesz ocenić, które zastosowane rozwiązania faktycznie zwiększają sprzedaż oraz pozytywnie wpływają na Twój wizerunek. Sprawdź klikalność CTA i dostosuj je do wymagań swoich Klientów! Nie zwlekaj, czas zwiększyć swoją rozpoznawalność wśród konkurentów!
Źródła
https://www.youtube.com/c/GoogleSearchCentral/videos
https://afterweb.pl/co-to-jest-cta-i-dlaczego-jest-niezbedne-na-stronie-internetowej/
https://developers.google.com/search/blog
https://yoast.com/seo-blog/