CLOSE
clickclickKliknij i Zamów Bezpłatną Wycenę

Co to jest link building i jak zdobywać linki do strony

link seo

Ten, kto choć raz zetknął się z terminem „pozycjonowanie stron”, wie, że droga do wysokich pozycji w Google jest kręta i wyboista. Pracując samodzielnie, łatwo popełnić błąd, który może pociągnąć za sobą daleko idące skutki. Dlatego coraz więcej firm decyduje się na podjęcie współpracy z profesjonalną agencją SEO. Jej głównym działaniem jest optymalizacja zawartości strony i znajdującej się na niej treści tak, by była przyjazna dla użytkownika i wyszukiwarki. Prawdziwe pozycjonowanie strony internetowej nie może się jednak obyć bez zdobywania linków zewnętrznych.

Co to jest linkowanie (LinkBuilding)?

Linkowanie stron, czyli popularny LinkBuilding, to po prostu pozyskiwanie wartościowych, zewnętrznych odnośników prowadzących do strony. Witryny, z których linkujemy, muszą być wysokiej jakości. Dlaczego? Google w 2012 roku wprowadziło do użytku algorytm Pingwin, który karze strony internetowe posiadające mnóstwo linków wychodzących z bezwartościowych serwisów. Wcześniej właściciele witryn stawiali na ilość odnośników, nie przejmując się, jeśli pochodziły one z rosyjskich forów czy katalogów stron. Dziś takie działanie nie umknęłoby robotom Google, a linki seo pozyskane w ten sposób wpłynęłyby negatywnie na pozycję witryny.

seo link

Jak zdobywać linki zewnętrzne?

Czy istnieją zatem miejsca, z których spokojnie można pozyskiwać linki? Spróbujmy przeanalizować te najbardziej znane internautom.

1. Systemy Wymiany Linków

Działanie to polega na masowym dodawaniu odnośników do wielkich internetowych katalogów stron. Nietrudno się więc domyślić, że przed wprowadzeniem wspomnianego już algorytmu ten sposób linkowania był bardzo popularny. Teraz jednak lepiej nie ryzykować i nie korzystać z wciąż dostępnych jeszcze ofert dodania witryny do dziesiątek, a nawet setek katalogów znajdujących się w sieci. Google może bowiem zdefiniować ten ruch jako Black Hat SEO, czyli niezgodne z obowiązującymi zasadami pozycjonowanie stron. Co zatem robić? W naszej agencji Inpozycjonowanie doradzamy linkowanie do witryny z serwisów powiązanych z nią tematycznie – im większe i bardziej znane, tym lepiej. Przekażą naszej stronie więcej swojej mocy, a ona wskoczy wyżej w wynikach wyszukiwania.

2. Posty gościnne

To jeden z najpopularniejszych sposobów na skuteczne pozycjonowanie stron. Wystarczy znaleźć portale branżowe, na których znajdują się tematyczne artykuły i zaproponować właścicielom zamieszczenie wpisu gościnnego. Oczywiście nie każdy z nich musi się zgodzić, ale jeśli otrzymamy chociaż kilka pozytywnych odpowiedzi, znacznie zwiększamy sobie szansę na wysoką pozycję w wyszukiwarce. Przydatne kontakty można odszukać bezpośrednio na stronach internetowych portali albo w mediach społecznościowych.

blog_seo

3. Serwisy zrzeszające właścicieli stron

W internecie istnieją miejsca, które łączą ze sobą właścicieli serwisów, blogów i wielu innych stron. Przykładem jest chociażby whitepress.pl, gdzie zamieszczono listę witryn o różnorodnej tematyce. Oczywiście wzbogacenie serwisu o link do naszej strony nie jest darmowe, ale „widełki” cenowe są tak szerokie, że warto się nad tym zastanowić.

4. Fora tematyczne

Wspominaliśmy wcześniej o tym, że zdobywanie linków z wątpliwej jakości forów internetowych nie jest mile widziane przez Google. Sprawa wygląda jednak inaczej, kiedy w grę wchodzą fora tematyczne, powiązane z branżą. Na nich możemy założyć konto, a w stopce umieścić link do strony – będzie pojawiał się pod każdym napisanym przez nas postem. Jeżeli forum nie udostępnia takiej opcji, rozważmy linkowanie bezpośrednio z treści wypowiedzi (raz na jakiś czas, by nasze posty nie zostały uznane za spam).

5. Komentarze na blogach

Dobrym sposobem na pozycjonowanie stron WWW za pomocą linków jest też odwiedzanie blogów i pozostawianie po sobie śladów w formie komentarzy. Nie muszą one być zgodne tematycznie z naszą branżą, ale opłaca się takich poszukać, gdyż dzięki temu linki do naszej strony stają się bardziej wartościowe. pamiętajmy, by komentarze wnosiły coś do przeczytanego właśnie wpisu. Merytoryczna wypowiedź zachęci czytającego do kliknięcia w dołączony odnośnik.

6. Linki do konferencji i wydarzeń

Trzeba przyznać, że tego typu link wymaga wiele. Musisz albo:

  • Poprowadź lub weź udział w wydarzeniu
  • Poprowadź spotkanie
  • Mów na konferencji lub wydarzeniu

Zaangażowanie w społeczność pomoże w rozwoju Twojej firmy, obiecuję.

it-seo

7. Infografiki

Są cenne, ponieważ w przeciwieństwie do pisemnej treści tekstowej, można je wielokrotnie wykorzystywać bez ponoszenia kar za powielanie. Ponadto infografika, idealnie zrobiona i schludnie narysowana z pomysłem, potrafi przekazać o 50% więcej treści i informacji niż ściana tekstu o tym samym rozmiarze na ekranie.

Czy linkowanie zewnętrzne pomaga czy szkodzi w działaniach SEO?

Na koniec pozostaje jeszcze jedno pytanie: jak taki sposób linkowania wpływa na pozycjonowanie SEO naszej strony? Specjaliści z agencji Inpozycjonowanie zawsze powtarzają, że dobrze przeprowadzone linkowanie zewnętrzne pomaga odbiorcom dotrzeć do interesujących ich informacji. Niekiedy odnośnik znajduje się w artykule, a wtedy trzeba zadbać, by tekst odpowiadał na wszystkie pytania użytkownika, gdyż to skłoni go do odwiedzenia linkowanej strony. Przestrzegamy jedynie przed wzajemną wymianą linków oraz odnośnikami wynikającymi z reklam czy komentarzy niskiej jakości. W tym przypadku przyda się zastosowanie atrybutu nofollow. W następnym wpisie porozmawiamy o linkach spamowych (jak je znajdować i w jaki sposób się ich wyrzekać )

Brak komentarzy
Zostaw komentarz