CLOSE
clickclickKliknij i Zamów Bezpłatną Wycenę

Jak ważna jest długość treści dla SEO w 2019 roku?

text seo

Content is king” – to porzekadło zdążył poznać każdy, kto kiedykolwiek zainteresował się marketingiem internetowym. Wartościowa treść ma kluczowe znaczenie dla użytkowników, a tym samym również dla botów Google. Aż 60% specjalistów od komunikacji przyznaje, że stworzenie zawartości angażującej odbiorców na stronę stanowi dla nich największe wyzwanie. Wiele branżowych dyskusji toczy się wokół optymalnej długości tekstów umieszczanych na firmowych witrynach www.

Im bardziej rozbudowana treść, tym lepiej dla SEO

W agencji Inpozycjonowanie przyjrzeliśmy się bliżej rozmaitym danym, które pokazują ewidentną korelację pomiędzy długością contentu a pozycją w wyszukiwarce. Wnioski mogą zaskakiwać. Marketerzy niejednokrotnie nawoływali do kompresowania materiałów w internecie. Według nich przeciętny odbiorca, przy tak ogromnej liczbie napływających zewsząd komunikatów, koncentruje się na treści przez mocno ograniczony czas – niczym złota rybka. Tymczasem statystyki i analizy zachowań użytkowników pokazują, że jest dokładnie odwrotnie. To specjalistyczne, poparte researchem w rzetelnych źródłach opracowania wzbudzają zdecydowanie większe zainteresowanie wśród internautów niż clickbaitowe teksty.

 

Badania przeprowadzone przez SerpIQ nie pozostawiają żadnych wątpliwości. Strony z TOP 10 Google składają się z minimum 2000 słów: Witryny na pierwszych pozycjach mają średnio 2416 wyrazów, z drugich miejsc 2494, a z trzecich 2492. Zestawienie zamykają serwisy złożone z kolejno 2032 słów. Tymczasem zaledwie 18% wpisów na firmowych blogach ma przynajmniej 750 wyrazów. Z punktu widzenia SEO nie pozostaje to bez znaczenia.

Użytkownicy doceniają fachowy content marketing

Google umieszcza na topowych pozycjach te witryny, które uznaje za wartościowe dla odbiorcy. Aby to ocenić, korzysta z narzędzi analizujących zachowania internautów na poszczególnych stronach. Fakt, że dzięki dłuższemu contentowi użytkownik dłużej zostaje na stronie, to dopiero początek. Umieszczanie przydatnych tekstów zwiększa zaufanie odbiorców, pomaga zbudować silną pozycję marki – strony z dopieszczoną zawartością pozyskują subskrybentów na listy mailingowe nawet 10 razy szybciej niż konkurencja, która marketing treści traktuje po macoszemu. Wartościowy SEO copywriting przynosi korzyść w postaci większej liczby linków zwrotnych oraz udostępnień w social mediach. Artykuł o objętości przekraczającej 1500 słów może liczyć nawet na 68,1% retweetów i 22,6% polubień na Facebooku więcej, niż wpis krótszy. Tzw. sygnały społecznościowe stanowią jeden z istotnych czynników wpływających na ranking Google.

 

good content

W marketingu treści liczy się jakość, nie tylko objętość

Oczywiście wydłużanie tekstu na siłę, byle tylko dobić do magicznej granicy 2000-2500 słów, kompletnie mija się z celem. Jeżeli czytelnik zda sobie sprawę, że ma do czynienia z celowo „spulchnionym” materiałem, po prostu nie przeczyta go od początku do końca. Zacznie przewijać stronę w poszukiwaniu konkretów, jakie spodziewał się znaleźć. To prosta droga do niepotrzebnego zwiększenia współczynnika odrzuceń, co z punktu widzenia SEO będzie działaniem szkodliwym.

Content marketing musi prezentować odpowiednio wysoki poziom także ze względu na RankBrain – narzędzie, które Google wykorzystuje do lepszego zrozumienia zawartości stron internetowych. Algorytmy samouczącej się sztucznej inteligencji badają treść na wiele różnych sposobów, w tym obecność słów pokrewnych, często występujących w artykułach poruszających podobną tematykę. Przy pisaniu pogłębionych tekstów tego rodzaju sformułowania pojawiają się naturalnie, nie trzeba krążyć wokół sedna zagadnienia. Konkretne informacje, nie powtarzane po kilka razy zyskują większe uznanie, co z kolei znajduje przełożenie na pozycję w wyszukiwarce. Warto jeszcze przyjrzeć się roli tagów tytułowych i opisowych. Jeżeli zawartość meta- zasygnalizuje odbiorcy wartościową treść i kompleksowe potraktowanie tematu, zwiększa się prawdopodobieństwo że ten kliknie w odnośnik z Google i wejdzie na stronę. Wzrost Click-to-Rate dzięki przydatnym, długim tekstom będzie istotnym wsparciem dla pozostałych działań SEO.

Brak komentarzy
Zostaw komentarz