CLOSE
clickclickKliknij i Zamów Bezpłatną Wycenę

Co zrobić, by blog firmowy odwiedzało więcej osób? – Podstawy optymalizacji SEO

blog_seo

Blog firmowy jest specyficzną konstrukcją. W teorii ma pomagać użytkownikom w znalezieniu odpowiedzi na nurtujące ich pytania, w praktyce jednak rzadko generuje wejścia. Jak to zmienić? Pomocna okaże się przemyślana optymalizacja SEO. Sprawdź, jak ją przeprowadzić z sukcesem!

Pierwszym krokiem jest znalezienie odpowiedniego copywritera, który napisze naprawdę świetnych treści przyciągające inne osoby. Treść będzie znacznie lepsza, jeśli osoba, która ją pisze, jest zarówno kompetentna, jak i pasjonująca się tym, o czym pisze.

Niełatwo jest usiąść i napisać posty na blogu, które obejmują dogłębnie tematy, którymi nikt nie jest szczególnie zainteresowany. Dlatego bardzo ważna kwestia jest dobranie odpowiednich słów kluczowych aby zidentyfikować dobre tematy do blogowania.

Spraw, by Twoje artykuły były zgodne z zasadami, jakimi kieruje się optymalizacja SEO

Jak łatwo się domyślić, samo napisanie tekstu nie gwarantuje, że trafią do Ciebie rzesze potencjalnych Klientów. Aby wiedzieli o Twoim istnieniu, blog musi wyświetlać się po wpisaniu słów kluczowych w wyszukiwarkę. Jednym ze sposobów jest oczywiście skuteczna optymalizacja SEO, w skład której wchodzą odpowiednio zbudowane nagłówki. Tylko jak je dobrze uformować? W naszej agencji wyznajemy kilka podstawowych zasad:

  • krótkie, treściwe i zarazem nasycone słowami kluczowymi nagłówki
  • stosowanie zaprzeczeń (lecz w nie za dużej ilości. Optymalizacja strony SEO na tym nie ucierpi, ale Klienci wolą pozytywny przekaz)
  • zwracanie się bezpośrednio do odbiorcy
  • obietnice wyjaśnienia pewnych zagadnień – i oczywiście ich spełnianie
  • słownictwo dopasowane do grupy docelowej

Zalecamy też, aby zapoznać się z podstawowymi algorytmami warunkującymi pozycję w wynikach wyszukiwania. Dzięki ich zastosowaniu pozycjonowanie SEO będzie skuteczniejsze, a Ty uchronisz się przed działaniami mogącymi obniżyć Twoje miejsce w rankingu Google.

coding_data

Zadbaj o zawartość znajdującą się na blogu, a optymalizacja strony okaże się sukcesem

Czy na blogu firmowym również można z powodzeniem zastosować reguły, którymi kieruje się content marketing i optymalizacja SEO? Okazuje się, że tak. Najważniejszą z nich jest urozmaicanie zamieszczanych wpisów. Masz mało czasu, żeby zaciekawić użytkownika, dlatego stosuj wypunktowania, pogrubienia, pochylenia, a także rozbijaj tekst na akapity. Wbrew pozorom optymalizacja stron WWW opiera się również na zawartości, a Google premiuje witryny z wartościową treścią. Dbaj więc o to, by wpisy były przydatne dla czytelnika i żeby mimo upływu czasu nie traciły na aktualności. Skoncentruj się na tworzeniu długich treści. Badania pokazują, że „długa treść” działa lepiej w wynikach wyszukiwania niż krótkie lub „cienkie” posty 

  • Po pierwsze, dłuższe posty będą naturalnie bardziej bogate w słowa kluczowe i dlatego będą częściej pojawiać się jako wyniki
  • Po drugie, natura dogłębne długi post jest bardziej prawdopodobne, aby zadowolić czytelników, którzy przychodzą po nim.

Innym ważnym cynikiem jest utrzymanie świeżość treści, aktualizując istniejące posty.

Jednak nie stricte związanie z treścią, ale przyciągające użytkowników są grafiki. Bardzo ważne jest używanie dobrych zdjęć we wszystkich publikowanych postach na blogu. Pomagają czytelnikom zrozumieć, o czym piszesz. Ponadto jak w przypadku tekstu, obrazy można zoptymalizować, aby pomóc w wyświetlaniu treści w wynikach wyszukiwania. Dodając odpowiednie słowa kluczowe do „ alternatywnego tekstu ” obrazu. Jeśli do posta na blogu użyjesz pięknego zdjęcia zamiast podejrzanego obrazka, jest o wiele bardziej prawdopodobne, że zostanie potraktowane poważnie

blog_blogger

Audyt SEO i plan publikacji treści. Czy to ważne?

Na początek potrzebna będzie analiza SEO, która powie, co w Twojej stronie można poprawić, by działała lepiej i generowała więcej wejść. Następnie możesz stworzyć plan, według którego chcesz publikować wpisy. Optymalizacja strony nie znosi próżni, dlatego dobrze będzie przygotować się na ewentualny brak weny, jaki może nawiedzić każdego autora bloga. Dzięki temu sprawisz, że regularne zamieszczanie treści stanie się niezwykle łatwe. A jeśli jedziesz na zasłużone wakacje, możesz po prostu ustawić daty publikacji postów. Kiedy Ty wypoczywasz, teksty pracują same na siebie, wspomagając skuteczne pozycjonowanie SEO oraz aktywnie zachęcają czytelników do udostępniania postów na blogu.

Tak zbudowane SEO pod pozycjonowanie pomoże Ci osiągnąć wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania. Jeżeli potrzebujesz pomocy bądź masz nurtujące pytania napisz do Nas, a na pewno pomożemy 🙂

Co zrobić, by blog firmowy odwiedzało więcej osób? – Podstawy optymalizacji SEO
5 (100%) 1 głos[y]

Brak komentarzy
Zostaw komentarz