CLOSE
clickclickKliknij i Zamów Bezpłatną Wycenę

Jak zoptymalizować stronę produktu w sklepie Internetowym – Podstawy Optymalizacji SEO

shop

Jeśli jesteś właścicielem sklepu internetowego, to pewnie wiesz, że optymalizacja strony tego typu jest trudna i czasochłonna. Liczy się każdy szczegół: tytuły, opisy produktów, podkategorie oraz zdjęcia, mające wpływ na widoczność w wyszukiwarce. Jak wykorzystać pozycjonowanie SEO, by odnieść sukces?

W jaki sposób powinna przebiegać optymalizacja SEO?

Aby dobrze zoptymalizować stronę w sklepie internetowym, trzeba kierować się kilkoma zasadami.

Pierwsza to unikalność opisów. Jeżeli audyt SEO zlecony przez naszą agencję IN wykazał, że treść znajdująca się w witrynie jest skopiowana z innej, zawsze doradzamy jej zmianę. A dlaczego? Nawet, jeśli autor tekstu tego nie zauważy, to wyszukiwarka Google zaindeksuje stronę jako duplicate content, w wyniku czego optymalizacja SEO zakończy się niepowodzeniem. Dzięki unikalnym opisom nie tylko poprawisz ranking podstrony, ale również zainteresujesz odbiorcę. A żeby wzbudzić jego ciekawość, potrzebny jest dokładny opis produktu, oczywiście z uwzględnieniem zasad SEO. Postaraj się zawrzeć w nim wszystkie niezbędne informacje o produkcie, jego specyfikację techniczną oraz istotne frazy. Taki tekst jest zwykle dosyć krótki, dlatego nie nasycaj go słowami kluczowymi na siłę, ale stosuj synonimy i odmianę wyrazów. Optymalizacja stron WWW zawsze na tym zyskuje!

Skuteczne pozycjonowanie strony ma”długi ogon”. Stosuj naturalne frazy, a dostrzeżesz efekt!

Wspomniana metoda, czyli tak zwany „long tail” polega na wykorzystywaniu dłuższych fraz, będących całymi zdaniami. Dzięki temu optymalizacja strony przebiega efektywniej, gdyż na te słowa kluczowe masz mniejszą konkurencję. Podczas gdy rywalizujące z Tobą firmy ścigają się o wysokie pozycje na krótkie frazy, Ty spokojnie odpowiadasz na zapytania użytkownika wpisywane w naturalny sposób w wyszukiwarkę. Dodatkowo wykorzystujesz wiele pojedynczych słów kluczowych, od których zależy skuteczna optymalizacja SEO. Jeśli ktoś wpisuje rozbudowane zapytania, oczekuje wartościowej treści, dlatego warto zadbać o jej obecność na stronie. Wbrew pozorom nawet na podstronach produktów da się wykorzystać efektywny content marketing. Aby ułatwić użytkownikowi trafienie na konkretną stronę, stosuj kategoryzację produktów i twórz przyjazne adresy URL. Główną zasadą, którą w tym aspekcie kieruje się SEO pozycjonowanie, jest podobieństwo do meta tytułu produktu. Nasza agencja IN radzi, by słowa kluczowe oddzielać myślnikami – analiza SEO pokazuje, że spacja nie jest tutaj najlepszym rozwiązaniem.

 

Co zrobić, by optymalizacja strony produktu przebiegła pomyślnie?

SEO products

Zamieścić przejrzyste zdjęcie

Aby Klient kupił produkt, potrzebny jest nie tylko jego opis. Każdy lubi widzieć, na co się decyduje, toteż optymalizacja SEO przewiduje załączenie dobrej jakości zdjęć. I tutaj niespodzianka: wielu użytkowników traktuje z dystansem fotografie producenta, gdyż nieraz okazuje się, że przedmiot w rzeczywistości znacznie odbiega wyglądem od przedstawionego na zdjęciu. Żeby optymalizacja strony SEO okazała się sukcesem, załącz swoje własne fotografie.

Daj się ocenić

Umożliwiając wyszukiwanie produktów w Twoim sklepie, zwiększasz szansę na popularyzacje własnej marki. Dodatkowo, wiele sklepów internetowych wykorzystuje wtyczki społecznościowe. Umieszczenie oceny „gwiażdka”, „Lubię to” i pola do wpisywania komentarzy za pośrednictwem portalu facebook, sprawi, że nasz produkt dotrze do większego grona odbiorców.

Ujawnij opinie o produkcie

Niezwykle ważnym elementem w zakresie optymalizacji są pozytywne opinie o produkcie – użytkownik, który widzi wysoką ocenę produktu oraz pozytywne opinie, szybciej nabiera zaufania do marki, czego efektem często jest dokonanie zakupu. Pamiętaj, że użytkownicy z zasady szukają opinii na temat produktów, jeśli znajdą je na konkurencyjnej stronie, prawdopodobnie tam dokonają zakupu. Umożliwiając recenzowanie produktu, automatycznie zwiększasz swoje szansę na zwiększenie sprzedaży.

Około 80% ludzi ufa recenzji online tak samo jak rekomendacji znajomego. Po przeczytaniu od kilku recenzji około 65% klientów wyraża opinię na temat marki lub produktu.

Twoim zadaniem jest zachęcanie klientów do oceniania .

W rzeczywistości 50% konsumentów twierdzi, że ceni ilość recenzji online podczas oceny firmy.

Co więcej, strony produktów z recenzjami klientów generują o połowę więcej odwiedzających niż ich odpowiedniki bez recenzji,

Mów krótko. Nie przesadzaj z długimi akapitami. Nikt nie chce czytać dużych bloków tekstu. Możesz użyć punktorów, aby skrócić treść i ułatwić ludziom czytanie.

Strony produktów to najważniejsze elementy witryny e-commerce.

Twoim zadaniem jest upewnić się, że każda strona produktu jest zoptymalizowana pod kątem zwiększenia sprzedaży. jest on o kilka minut od konwersji !!!

seo_code

Skorzystaj z bogatych fragmentów kodu

Schema.org zapewnia szeroką gamę możliwości umieszczenia opisów w wynikach wyszukiwania.

Recenzje, cena i dostępność produktów to tylko trzy opcje, które pomogą Ci się wyróżnić.

Optymalizuj z myślą o urządzeniach mobilnych

Strony produktów muszą być zoptymalizowane pod kątem urządzeń mobilnych.

Biorąc pod uwagę tylko jedną istotną statystykę, 57 procent kupujących nie poleci źle zaprojektowanej witryny mobilnej.

Szybkość ładowania strony ma ogromne znaczenie, a 40 procent kupujących twierdzi, że opuści stronę, jeśli nie załaduje się w ciągu trzech sekund.

 

Czego nie wykonywać !

STOP SEO

Pobierz opisy produktów ze strony internetowej producenta – Oznacza to jednak, że strony produktów będą pełne zduplikowanych treści, co jest niekorzystne dla działań SEO.

Usuń strony sezonowe po zakończeniu szczytu – Usunięcie stron sezonowych może wydawać się rozsądne, ponieważ przez większość roku nie mają one żadnego rzeczywistego celu. To jednak pozostawi co roku taką samą walkę pod górę: zdobycie autorytetu, którego potrzebuje Twoja strona w rankingu. Do tego czasu prawdopodobnie będzie za późno.

Użyj automatycznych generatorów opisu – W krótkim okresie automatyczne generatory opisu to ogromna oszczędność czasu, jedna na dłuższa mete unikalne opisy przyniosą większe korzyści

Usuń strony produktu, chyba że jest to konieczne – Jeśli produkt nie będzie dostępny w magazynie, utrzymuj adres URL na bieżąco. Będzie to jednak znacznie bardziej opłacalne, jeśli utrzymasz te strony na żywo i udostępnisz link do innych odpowiednich produktów, dopóki produkt nie pojawi się ponownie w magazynie.

Jak zoptymalizować stronę produktu w sklepie Internetowym – Podstawy Optymalizacji SEO
4.5 (90%) 4 głos[y]

Brak komentarzy
Zostaw komentarz