Gwarancja osiągnięcia pozycji w Top10. To słaby chwyt marketingowy!
Przedsiębiorcy bardzo często oczekują gwarancji, że ich strona powędruje w określonym czasie na szczyt wyników wyszukiwania. Niestety wiele nieuczciwych agencji łudzi ich pewnością osiągnięcia kluczowych pozycji na frazy związane z daną branżą. Chwytliwe slogany z Top10 sprawiają, że właściciele firm dają się nabrać i tracą czujność podpisując umowę. Rozgoryczenie przychodzi bardzo szybko, gdy okazuje się, że obietnice były tylko mrzonką, a pozycji nie ma. Czy agencja może zagwarantować osiągnięcie wysokich pozycji? Na to nurtujące pytanie odpowiemy w dalszej części artykułu.
Nieuczciwe oferty nie zwiększą zysków Twojej firmy
W każdej branży znajdzie się nieuczciwa konkurencja, która z użyciem chwytliwych haseł będzie wabić klientów szybkim osiągnięciem wymarzonych efektów. Nie inaczej jest w pozycjonowaniu, gdyż trafienie do czołowych wyników wyszukiwania jest marzeniem większości firm. Warto wyraźnie podkreślić, że agencja nie może dać gwarancji osiągnięcia wysokich pozycji żadnemu klientowi. Oto argumenty przemawiające za tym:
-
- ponad 200 czynników rankingowych – wpływ na osiągane pozycje w wynikach wyszukiwania ma ponad 200 czynników rankingowych. Dodatkowo algorytm Google ciągle ulega zmianom, aktualizacjom, dlatego praca nad witryną musi być systematyczna. Google w ciągu roku wprowadza bardzo wiele drobnych zmian, które przekładają się na ranking stron w wynikach wyszukiwania. Dodatkowo codziennie następują fluktuacje, które możemy dostrzec monitorując pozycje. Dotarcie i utrzymanie wysokich pozycji jest trudne, a w przypadku fraz bardzo konkurencyjnych stopień trudności jeszcze dodatkowo wzrasta. To wszystko sprawia, że dawanie gwarancji na osiągnięcie, a później utrzymanie pozycji w top10 nie jest możliwe.
- pozycjonuje się coraz więcej firm – z usługi pozycjonowania strony korzysta coraz więcej firm. Potencjał, jaki niesie internet dostrzegło już bardzo wielu przedsiębiorców. Obecnie w każdej branży firmy decydują się na skorzystanie z pozycjonowania strony. Dodatkowo nieuczciwa konkurencja może do wypromowania swojej strony używać technik Black Hat SEO, a nawet zdepozycjonować swoich rywali. To wszystko sprawia, że dawanie gwarancji osiągnięcia pozycji w top10 jest bardzo naciągane.
- Google nie gwarantuje pozycji – na koniec warto wspomnieć, że sami pracownicy Google nie gwarantują nikomu utrzymania 1 pozycji w wyszukiwarce. Powinno to dać do myślenia każdemu przedsiębiorcy, gdyż nawet skuteczna optymalizacja, wartościowy link building i content nie dają pewności dotarcia na szczyt wyników wyszukiwania. Ponadto nawet inwestują w AdWords czyli płatne wyniki wyszukiwania Google nie daje pewności, że zajmiemy 1 miejsce na wybrane frazy. Każda osoba mająca choć odrobinę pojęcia o procesie pozycjonowania nie powinna dać się nabrać na gwarancję top10 serwowane przez nieuczciwe agencje SEO.