CLOSE
clickclickKliknij i Zamów Bezpłatną Wycenę

Jak zmieni się SEO w 2020 roku ???

seo2020

Branża marketingu internetowego przeobraża się niezwykle dynamicznie. Czy Twoja firma jest gotowa na nadchodzące zmiany? Na bazie wieloletnich doświadczeń specjaliści z agencji Inpozycjonowanie opracowali kompleksowe omówienie najważniejszych trendów, które w 2020 roku trzeba będzie dobrze zrozumieć. Oto 12 praktycznych kwestii, dzięki którym Twoja strona będzie wysoko w Google:

1. Zwiększy się rola polecanych fragmentów

Już teraz wyróżnione przez wyszukiwarkę tzw. Featured Snippets zyskują blisko 55% wszystkich wejść z poziomu Google. Polecane fragmenty wyświetlają się zwykle powyżej pierwszego miejsca wyników organicznych, dlatego popularnie nazywa się je „pozycją 0” lub „definicją”. I to drugie określenie podpowiada, jakie treści mają szansę znaleźć się w tym niebywale eksponowanym miejscu: treści, które dostarczają jasnych odpowiedzi na często zadawane przez użytkowników pytania. Nawet jeżeli strona główna Twojego serwisu nie znajduje się jeszcze w topie, to dzięki podstronie wyróżnionej w polecanych fragmentach może zyskać więcej unikalnych użytkowników niż numer 1.

2. AI poczyni kolejne kroki naprzód

ai seo

Sztuczna inteligencja oraz uczenie maszynowe stanowią motory napędowe rozwoju algorytmów Google. Przetwarzanie niezliczonej ilości danych na temat poruszania się użytkowników po stronach internetowych sprawia, że wyszukiwarka coraz lepiej rozpoznaje ich intencje i może wyświetlać im takie witryny, które rzeczywiście okażą się dla nich użyteczne. Dlatego skuteczne pozycjonowanie stron www musi na pierwszym miejscu stawiać wygodę i przydatność dla odbiorcy. W 2020 roku będzie to jeszcze ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej.

3. 50% wyszukań będzie miało charakter głosowy

Prawie wszyscy zdążyli już przywyknąć do wpisywania poszukiwanych fraz w specjalny pasek. Tymczasem rozwój mobilnych technologii przyniósł prawdziwą rewolucję w sposobie użytkowania internetu. Już w 2015 roku ponad połowa ruchu pochodziła ze smartfonów, tabletów i podobnych urządzeń. A przecież w takim sprzęcie znacznie wygodniejsze od stukania palcem w wirtualną klawiaturę jest wyszukiwanie głosowe. Eksperci przewidują, że w 2020 r. więcej niż 50% zapytań będzie kierowanych poprzez wypowiadanie słów. Im wcześniej zoptymalizujesz swoją stronę, tym bardziej zwiększysz swoje szanse na lepszy ruch organiczny. Pozycjonowanie strony w Google poprzez krótkie frazy kluczowe straci sens.

4. YouTube > telewizja

youtube

Statystycznie 6 na 10 osób woli oglądać treści wideo w internecie niż włączyć telewizor. W ostatnich latach łączny czas spędzany przez internautów w serwisach YouTube i pokrewnych zwiększał się z roku na rok ponad dwukrotnie. A jakie ma to znaczenie z punktu widzenia SEO? Skoro użytkownicy chcą zdobywać informację oglądając filmiki, trzeba im to umożliwić. Poza tym odpowiednie słowa kluczowe użyte w tytule, opisie oraz tagach materiału wideo gwarantują, że Google lepiej rozpozna treść witryny i poleci ją użytkownikom w wynikach.

5. Click-to-Rate i czas przebywania na stronie będą ważniejsze

Spośród czynników rankingujących największą rolę mają te, które pokazują że użytkownicy faktycznie zainteresowali się zawartością danej witryny. Skoro klikają ją w wyszukiwarce, przebywają na niej przez dłuższy czas, zagłębiają się w zasoby – to oznacza, że spełniła ich oczekiwania. Dla Google to czytelny sygnał, żeby podnieść ranking takiego serwisu. Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych musi więc polegać na wartościowych, angażujących odbiorców treściach.

6. Jakość UX na urządzeniach mobilnych stanie się decydująca

seo code

To witryna www wyświetlająca się na smartfonach i tabletach jest traktowana przez Google jako najważniejsza z wersji. W końcu 4 na 5 internautów korzysta z urządzeń mobilnych do wyszukiwań lokalnych: miejscowych restauracji, instytucji kultury, sklepów w pobliżu itd. Optymalizacja pod mniejsze ekrany pozwoli Ci dotrzeć ze swoją stroną do większej liczby odbiorców, gdyż wyszukiwarka coraz mocniej premiuje witryny maksymalnie przyjazne technologiom mobilnym.

7. Skuteczne pozycjonowanie stron www wciąż będzie potrzebować contentu

Wysoka jakość treści na stronie internetowej to bodaj najważniejszy czynnik rankingujący. Trzeba jednak zwrócić uwagę, że content marketing należy ukierunkować na przydatność zawartości dla odbiorcy, a nie zbiór fraz kluczowych albo reklamę. Aż 71 % użytkowników odrzuca treści stricte sprzedażowe, ewidentnie stworzone w celu nakłonienia ich do jakiejś transakcji. Znacznie większym powodzeniem wśród czytelników cieszą się materiały informacyjne, edukacyjne i rozrywkowe. Oczywiście trzeba jeszcze zadbać o przejrzystą strukturę contentu, aby odbiorca nie miał żadnych trudności z jego poprawnym odczytaniem.

8. Komfort użytkownika musi się poprawić

Nawet najlepsza zawartość na niewiele się zda, jeżeli dostęp do niej jest w jakikolwiek sposób utrudniony. Na przykład poprzez wolno ładujące się multimedia. Redukcja wymuszonej „bezczynności” odgrywa istotną rolę we współczesnym pozycjonowaniu stron www. 1 sekunda opóźnienia w wyświetleniu całości serwisu potrafi obniżyć konwersję o bagatela 7%. O niechcianym zwiększeniu współczynnika odrzuceń już nie wspominając.

9. Ilość wartościowej treści zyska na znaczeniu

Strony, które znajdują się na pierwszym miejscu w Google, składają się średnio z 2492 słów. Z kolei witryny z dziesiątych pozycji mają po ok. 2032 wyrazy. To ewidentnie pokazuje, że użytkownicy preferują serwisy z rozbudowanymi treściami, gdzie mogą znaleźć wszystkie potrzebne im informacje – bez konieczności wchodzenia na inne serwisy. Ponadto dłuższa treść angażuje odbiorcę na dłużej, co algorytmy wyszukiwarki skrupulatnie odnotowują. Skuteczne pozycjonowanie strony w Google poprzez regularne publikowanie fachowych, pogłębionych artykułów będzie w 2020 roku słuszną strategią.

10. Influencer marketing wpłynie na SEO

Współpraca z rozpoznawalnymi, wpływowymi osobistościami zwiększa zainteresowanie marką. Wzrasta liczba wyszukiwań w Google powiązanych z daną firmą, słupki ruchu organicznego na stronie pną się do góry, a współczynnik konwersji systematycznie się poprawia. Być może działania z obszaru infulencer marketingu nie mają bezpośredniego wpływu na SEO sensu stricte, jednak oddziałują na wskaźniki istotne dla czynników rankingujących. To wystarczający powód, aby w przyszłości mocniej zainteresować się tematem – zwłaszcza, jeśli masz wartościowe treści na stronie.

11. Standardy bezpieczeństwa użytkownika ulegną zaostrzeniu

Wymóg wdrożenia szyfrowanych połączeń (protokół https, certyfikaty SSL) pokazuje, że ochrona prywatnych danych użytkowników przesuwa się w górę na liście priorytetów. Chrome, a więc przeglądarka internetowa od Google, uznaje strony pozbawione tych systemów za niebezpieczne. I dla użytkowników to często wystarczający powód, żeby z niej wyjść zanim zapoznają się z zawartością danej witryny. A jak algorytmy oceniają takie zachowania odbiorców, chyba nie trzeba ponownie tłumaczyć.

Pozycjonowanie strony w Google… i nie tylko

W sektorze wyszukiwarek internetowych gigant z Mountain View wydaje się niezagrożony. Jednak warto zwrócić uwagę, że coraz więcej platform wdraża własne rozwiązania do indeksowania treści, żeby wymienić tylko Amazona. Realnej konkurencji dla Google póki co nie widać, ale to znaczy że nie warto zerkać na to, jak Twoją stronę oceniają inne wyszukiwarki. Zawsze to nieco większa szansa na ściągnięcie potencjalnego klienta do firmowej witryny.

1 Komentarz
  • Zgred
    6 grudnia 2019

    Moge prosić o źródło rewelacji odnośnie 50% searacha? I jak to będzie rozwijać się w Polsce?

    Odpowiedz
Zostaw komentarz