Marketing internetowy pozwoli Ci pozyskać nowych klientów!
Dynamiczny rozwój sprzedaży i dystrybucji usług za pośrednictwem internetu sprawił, że obecnie większość firm posiada stronę internetową. Stworzenie atrakcyjnej witryny nie jest jednak gwarancją odniesienia biznesowego sukcesu. Kluczem do zwiększenia sprzedaży, pozyskiwania klientów jest skuteczny marketing internetowy. Jakie działania warto podjąć, by wypromować firmę w sieci? Zapraszamy do dalszej części artykułu.
Przemyślana strategia marketingowa receptą na zysk
Każdy nowoczesny przedsiębiorca musi znać pojęcie marketingu internetowego. To szeroki katalog działań, który ma na celu promocję towarów, usług dotarcie do potencjalnych klientów oraz utrzymanie relacji z już posiadanymi odbiorcami. Marketing internetowy skupia się oczywiście na sferze online działając w zakresie sprzedaży i promocji usług. Nie da się ukryć, że bardzo istotnym zadaniem skutecznego marketingu internetowego jest też budowanie wizerunku marki w internecie oraz obsługa posprzedażowa klienta. Poniżej przybliżymy najważniejsze narzędzia nowoczesnego marketingu internetowego:
- pozycjonowanie strony internetowej – najpopularniejsze narzędzie marketingu internetowego obejmujące kompleksowe działania w obrębie strony internetowej zmierzające do jej wypromowania w organicznych wynikach wyszukiwania Google na kluczowe dla danej branży, firmy frazy. Rzetelne pozycjonowanie to skuteczny sposób na ściągnięcie na stronę internetową wartościowego ruchu, a to przekłada się na zwiększenie szansy na sprzedaż. Na wyniki pozycjonowania należy poczekać od 3 do 6 miesięcy, jednak działania przyniosą przedsiębiorcy długofalowe efekty.
- Google AdWords – kolejnym skutecznym narzędziem marketingu internetowego jest reklama w linkach sponsorowanych. Wpłacając środki pieniężne na konto Google i ustawiając reklamę na istotne dla firmy frazy możemy natychmiast wyświetlać się na szczycie wyników wyszukiwania. To świetna metoda reklamowania dla firm, które oczekują natychmiastowego efektu. Minusem jest koszt, gdyż w przypadku branż bardzo konkurencyjnych będzie znaczny.
- marketing szeptany – polega na publikowaniu postów na forach, który w umiejętny sposób polecają produkty, usługi danej firmy. Marketing szeptany potrafi być bardzo dobrym narzędziem promocyjnym, musi być jednak prowadzony w dość umiejętny sposób. Spamowanie na forach linkami w wątkach niepowiązanych w żaden sposób z danym produktem czy usługą nie jest dobrym pomysłem. Moderatorzy na forach nachalne reklamy usuwają, jeśli jednak nasz post będzie przemyślany i dopasowany do dyskusji toczącej się w wątku mamy duże szanse na sukces.
- e-mail marketing – to szybki sposób na dotarcie do potencjalnych klientów. Tworząc mailingi i newslettery należy czynić to w sposób bardzo przemyślany. Nie posiadając zgody na wysyłanie informacji handlowej możemy spotkać się z przykrymi konsekwencjami prawnymi. Budując mailingi warto w nich zawrzeć nowości, promocje, kupony rabatowe, gdyż jest to najlepszy sposób na przyciągnięcie klienta.
- media społecznościowe – duże szanse na pozyskanie klientów daje prowadzenie profilu firmowego w mediach społecznościowych i korzystanie z płatnych reklam na tych platformach. Social media umożliwiają dotarcie do osób zainteresowanych danymi produktami czy usługami, to skuteczny sposób również na budowanie rozpoznawalności marki.