Pozycjonowanie strony czy reklama w Google AdWords?
Właściciel firmy, który chce pozyskiwać klientów za pośrednictwem internetu powinien zainwestować w promocję firmy w sieci. Praktycznie każdego dnia kontaktują się z nami przedsiębiorcy, którzy mają dylemat na jakie działania w zakresie marketingu internetowego postawić. Google AdWords, a może pozycjonowanie strony internetowej? W celu rozwiania wszelkich wątpliwości wyjaśniamy w poniższym artykule różnice pomiędzy pozycjonowaniem, a reklamą Google AdWords. Poznaj wady i zalety obu rozwiązań, a podejmiesz słuszną decyzję!
Linki sponsorowane szybki sposób na wyniki!
Nasze rozważania warto rozpocząć od wyjaśnienie, czym są linki sponsorowane. AdWords jest reklamą w wyszukiwarce Google, która umożliwia wyświetlanie danej firmy pod wybranymi słowami kluczowymi w wynikach płatnych wyszukiwania. Wśród najważniejszych zalet Google AdWords warto wymienić natychmiastowy efekt. Po doładowaniu konta Google i włączeniu kampanii na wybrane słowa możemy od razu poszybować na szczyt wyników wyszukiwania, przyciągając potencjalnych klientów na witrynę firmową. W przypadku AdWords przedsiębiorca płaci za kliknięcie internauty w link do strony firmowej. Dodatkowo możemy na bieżąco śledzić postępy w kampanii reklamowej, wprowadzać zmiany, a także kontrolować wydatki. W dowolnej chwili możemy wyłączyć/wstrzymać reklamę. Panel Google AdWords umożliwia przedsiębiorcy kreowanie, edytowanie opisów reklam, dodawanie nowych słów kluczowych lub promowanie swoich usług tylko na wybranym obszarze. Należy podkreślić, że Google AdWords nie jest rozwiązaniem bez wad. Główną z nich jest koszt, pozycja w linkach sponsorowanych ustalana jest na zasadzie licytacji. Im więcej płacimy za kliknięcie, tym lepszą pozycję w płatnych wynikach wyszukiwania możemy osiągnąć. Nie jest to jednak korzystne dla firm działających w branżach konkurencyjnych, gdyż koszt reklamy może być bardzo wysoki. Google AdWords zdecydowanie lepiej sprawdza się do promowania usług niszowych lub sezonowych. Ponadto po wyczerpaniu środków na koncie AdWords przedsiębiorca traci wysokie pozycje, dlatego chcąc utrzymywać efekt musi systematycznie doładowywać konto Google.
Pozycjonowanie stron długofalowe efekty przynoszące zyski!
Pozycjonowanie stron to szeroki katalog działań, który ma na celu wypromowanie witryny internetowej w bezpłatnych, organicznych wynikach wyszukiwania. Wśród zalet pozycjonowania stron warto wymienić długofalowe efekty. Decydując się na usługę pozycjonowania i osiągając czołowe pozycje w wynikach wyszukiwania możemy cieszyć się z efektu przez bardzo długi czas. Firma nie płaci za kliknięcia w odnośnik, dlatego nawet długo po zaprzestaniu pozycjonowania może korzystać z osiągniętych efektów. Dodatkowo pozycjonowanie to działania marketingowe, które znacząco wpływają na budowanie rozpoznawalności marki. Wielość działań podejmowanych w tym zakresie m. in. content marketing, buzz marketing sprawia, że pozycjonowana firma staje się rozpoznawalna przez coraz większą rzeszę osób. Plasując się powyżej stron konkurencji przedsiębiorstwo automatycznie uznawane jest za lidera w branży. Ponadto wysokie pozycje w wynikach organicznych są przez internautów zdecydowanie lepiej postrzegane, niż reklamy wyświetlające się w wynikach płatnych. Należy tez podkreślić, że pozycjonowanie stron jest usługą zdecydowanie tańszą, niż AdWords. Nie jest to jednak usługa bez wad, dlatego warto zaznaczyć, że na efekt pozycjonowania witryny należy poczekać od 3 do 6 miesięcy. Ponadto nie ma możliwości dynamicznego wprowadzania zmian w strategii SEO, tak jak jest to w linkach sponsorowanych. Pozycjonowanie na inne, nowe frazy wiąże się z koniecznością oczekiwania na efekty i odpowiedniego nakładu środków na wypromowanie witryny na nowe słowa.