CLOSE
clickclickKliknij i Zamów Bezpłatną Wycenę

Skuteczne pozycjonowanie lokalne w Google! Jakie działania warto podjąć?

pozycjonowanie lokalne

Marketing internetowy to narzędzie, które idealnie wpisze się w potrzeby lokalnie działających firm. Nie da się ukryć, że konsumenci coraz chętniej wyszukują towarów i usług dostępnych w mieście, które zamieszkują lub najbliższej okolicy. Jeśli zależy nam na odniesieniu biznesowego sukcesu warto zatroszczyć się o pozyskiwanie klientów, również w sferze online. Odpowiedzią na potrzeby tego typu firm jest pozycjonowanie lokalne. Na czym polega ten typ promocji w Google? O tym powiemy w dalszej części artykułu.

Daj się znaleźć, dzięki Google Moja Firma

Usługa Google Moja Firma dedykowana jest dla firm i umożliwia stworzenie „wizytówki” przedsiębiorstwa działającego lokalnie. Należy podkreślić, że pozycjonowanie lokalne bez założenia Google Moja Firma jest praktycznie niemożliwe. Założenie tego typu wizytówki jest niezwykle proste, gdyż przedsiębiorca musi wypełnić tylko formularz, w którym określa m. in. siedzibę na mapie. Następnie na wskazany adres otrzyma list od Google z kodem PIN, dzięki któremu dokończy proces rejestracji. Niezmiernie istotna kwestią po ukończonej rejestracji jest wypełnienie profilu do samego końca, gdyż wpływa to korzystnie na algorytm Google. Internauci szukający firm w okolicy będą mogli bez problemu na mapce ją odnaleźć i skorzystać z oferowanych usług lub dokonać zakupów.

Pozycjonowanie lokalne, a ogólne – poznaj różnice!

Warto napisać parę słów o procesie pozycjonowania lokalnego. Wielu przedsiębiorców zastanawia się, jakie są różnice pomiędzy pozycjonowaniem ogólnym, a lokalny. Sam mechanizm, katalog działań nie różni się zbytnio od siebie. Większą różnicę dostrzegamy dopiero w obszarze działań, gdyż pozycjonowanie lokalne nastawione jest zazwyczaj na miasto, w którym działa dana firma. Po założeniu wizytówki Google Moja Firma proces pozycjonowania polega na umocnieniu przekonania wyszukiwarki, że dana firma działa w konkretnym mieście. Co wpływa na pozycjonowanie lokalne? Kilka istotnych kwestii:

  • pozytywne opinie na mapie Google
  • niezmienność adresu firmy tzw. NAP
  • spójne dane geolokalizacyjne w katalogach, na stronie i w mediach społecznościowych

Komu dedykowane jest pozycjonowanie lokalne?

Katalog działalności, w których pozycjonowanie lokalne będzie skuteczne jest bardzo długa. Na tego typu promowanie witryny powinni postawić właściciele firm związanych z branżą gastronomiczną, wszelkie sklepy, a także lokalni usługodawcy np. fryzjerzy, SPA. Pozycjonowanie lokalne sprawdzi się też w branży rozrywkowej – puby i dyskoteki oraz turystycznej – hotele i apartamenty. Podsumowując pozycjonowanie lokalne jest usługą dedykowaną dla wszystkich firm posiadających siedzibę stacjonarną i świadczących w niej usługi.

Brak komentarzy
Zostaw komentarz