Jak używać Social Media do sprzedaży produktów?
Współczesny przedsiębiorca ma przed sobą wiele dróg dotarcia do Klienta – jedna z nich to pozycjonowanie SEO. Jednak często okazuje się, że podróż nią wcale nie jest prosta. Oczekiwania odbiorców zwiększają się z roku na rok, a konkurencja również nie śpi. Bądź o krok przed nią i zobacz, jak działa marketing w social media!
Optymalizacja strony firmowej to nie wszystko
Sama optymalizacja SEO nie wystarczy, żeby produkt czy usługa zaczęły na siebie zarabiać. Oczywiście jest to niezwykle istotny element marketingu, jednak sprawne i szybkie dotarcie do współczesnego Klienta liczy się najbardziej. Teraz niemal każda firma posiada konto na Facebooku, które jest połączone ze stroną przedsiębiorstwa, a czasem też ze sklepem internetowym. Tak zbudowany marketing w mediach społecznościowych i współpracująca z nim optymalizacja strony firmowej sprawiają, że profil odwiedza coraz więcej potencjalnych Klientów. Jak to się dzieje? Otóż kluczem do sukcesu jest tutaj zamieszczanie ważnych informacji i perfekcyjna optymalizacja stron WWW. Odbiorca ma poczucie, że jest na bieżąco z ofertą, co skłania go do podejmowania decyzji zakupowych. Dobrze przeprowadzona reklama w social media powoduje, że zagląda do nas o wiele więcej osób. Wiele osób zgadzają się, że częstotliwość publikowania ma duży wpływ na ich obecność w mediach społecznościowych. Abyś zyskać na popularności w świecie mediów społecznościowych, należy utrzymywać zaangażowanie odbiorców. Wiec zasada im częściej tym lepiej jak najbardziej się sprawdza. Dlaczego? Jeśli Twoi odbiorcy nie często widują Twoją markę, będą szukać innej. Należy pamiętać że media społecznościowe nadal mocno polegają na słowach kluczowych. Pierwszą techniką SEO, którą powinieneś przenieść ze swojej witryny SEO, jest użycie słów kluczowych. Wyszukiwarki mediów społecznościowych będą promować posty na podstawie tego, jak szybko stają się popularne, dlatego wybranie odpowiednich słów kluczowych jest bardzo ważne.
Social media w marketingu – jak to działa?
Przyjrzyjmy się teraz poszczególnym mediom społecznościowym i sposobom zarabiania na nich. Nasza specjaliści radzą, by robić to świadomie i wiedzieć, że tutaj też obowiązuje optymalizacja SEO. Dzięki temu nawet mimo mniej rozbudowanej kampanii masz szansę dotrzeć do sporej liczby potencjalnych Klientów.
Zarabianie na Facebooku odbywa się za pośrednictwem specjalnej zakładki sklepu. Nie jest to odnośnik do Twojej witryny, ale podstrona, do której tak samo można dodać produkty i ich opisy. Nietrudno się więc domyślić, że pozycjonowanie seo przyda się także tutaj. Jedyną różnicą jest fakt, iż do nowego postu można podpiąć konkretne produkty ze sklepu. Jeżeli dodatkowo będą ciekawie opisane, opatrzone dobrymi zdjęciami i specyfikacją techniczną, znacznie zwiększa się szansa na zainteresowanie odbiorców ofertą,a odpowiednia optymalizacja strony SEO dobrze wpłynie na ten proces.
Kolejnym medium społecznościowym, na którym można zarabiać, jest Pinterest. Z racji, że polega on głównie na zamieszczaniu zdjęć, content marketing będzie ograniczał się tutaj jedynie do zawartości wizualnej. Wystarczy kliknąć w jeden, by otrzymać więcej informacji. Minus to widoczna na pierwszy rzut oka konkurencja, spośród której trzeba się jakoś wyróżnić za pomocą samej fotografii. Optymalizacja SEO będzie więc polegała na dodaniu meta danych w sekcji head strony, a działania marketingowe – na zrobieniu najbardziej angażującego zdjęcia.
Ostatnie medium to Instagram. On również opiera się na fotografiach, ale oprócz nich dużą rolę gra treść reklamowa. Tutaj też sprawdzi się optymalizacja strony, a w zasadzie postu z przedstawionym produktem. W treści powinny się bowiem znaleźć słowa kluczowe i odnośniki, dzięki którym Klient szybko znajdzie interesującą go rzecz. Optymalizacja SEO na Instagramie polega też na odpowiednim otagowaniu zdjęcia.
Zabawa postami w mediach społecznościowych?
Jak najbardziej ! Bawiąc się postami w social mediach możemy szybko zauważyć że:
- seksowne treści uzyskują wyświetlenia
- treści edukacyjne mają wysoki poziom zaangażowania
- śmieszne posty uzyskują wyświetlenia i ruch
- informacje poufne – są udostępniane
Ponadto możemy bawić się memami z kalamburami lub opublikować krótkie filmy bądź dowcipy dotyczące Twojej branży.
Obrazy nadal działają jako jedna z najsilniejszych technik SEO w social mediach.
Faktem jest, że obrazy przyciągają uwagę ludzi.
Należy uważać tylko, aby zdjęcie bezpośrednio odnosiło się do tekstu w poście w mediach społecznościowych, szczególnie jeśli szukasz osób, które odwiedzą witrynę i dokonają konwersji.
Niektóre osoby mogą kliknąć link na podstawie obrazu, nie oglądając nigdy tekstu dodanego do postu w mediach społecznościowych. Warto pamiętaj o tym, jeśli próbujemy przyciągnąć ludzi do witryny w celu ich sprzedaży.
Przedsiębiorstwa, którym zależy na pozytywnych i wysokich wynikach wyszukiwania, zdecydowanie powinny postawić na aktywność w social media pod kątem SEO. Mimo braku szczegółowych statystyk Social media mają kluczowe znaczenie w budowaniu wizerunku firmy w Internecie, co pośrednio wpływa korzystnie również na pozycjonowanie. Jeżeli masz jakieś wątpliwości z pewnością pomożemy!