SEO copywriting, czyli jak skutecznie pozycjonować stronę internetową
W ostatnich latach możemy zaobserwować wzrost zainteresowania internetowym marketingiem wśród polskich firm. Podstawą do poprawienia widoczności w sieci jest optymalizacja SEO witryny oraz zadbanie o wysokiej jakości content marketing. W tym artykule pokazujemy „od kuchni” działanie SEO copywritingu, zapraszamy do lektury.
Czym tak właściwie jest copywriting? To warto wiedzieć!
Głównym założeniem copywritingu jest wpłynięcie na decyzje zakupowe klientów i finalna sprzedaż produktu. Copywriting można porównać do sklepu, w którym pracuje bardzo skuteczny sprzedawca. Wystarczy zaledwie kilka minut rozmowy i wracamy do domu z przedmiotem, którego początkowo nie chcieliśmy kupować. Tak samo działa copywriting. Już jeden dobry tekst sprzedażowy potrafi wzbudzić u klienta zaufanie i przekonać go do finalizacji zakupów. Czysty copywriting pozbawiony jest słów kluczowych oraz ukrytych linków, a dobrym przykładem stosowania tej praktyki sprzedażowej są opisy produktów w sklepach internetowych.
O co więc chodzi w SEO copywritingu?
SEO copywriting działa na bardzo podobnej zasadzie. Jego głównym celem jest wspomaganie pozycjonowania stron internetowych oraz zachęcenie potencjalnego klienta do skorzystania z naszych usług. Wyróżniamy dwa typy tekstów SEO. Pierwszym z nich są tzw. precle, czyli artykuły charakteryzujące się niską jakością merytoryczną i wysokim nasyceniem słów kluczowych, które wspierają link do witryny. Precle nastawione są wyłącznie na pozycjonowanie stron. Na drugim biegunie pozycjonowania Google stoi wysokiej jakości content marketing, czyli merytoryczne i bogate wpisy łączące słowa kluczowe z atrakcyjną treścią budującą wizerunek eksperta w branży. Tego typu wpisy są bardzo pożądane w przypadku prowadzenia firmowego bloga, a także działań takich jak optymalizacja SEO witryny.
Dobre praktyki copywritingu. Sprawdź, jak napisać przyjazny tekst SEO
Zdecydowana większość osób wyspecjalizowanych w pozycjonowaniu stron internetowych nie przywiązuje dużej wagi do jakości marketingu treści. Tradycyjne pozycjonowanie SEO polega na wyzbyciu się błędów ortograficznych oraz na odpowiednim nasyceniu tekstu słowami kluczowymi. Tymczasem rosnąca świadomość odbiorców oraz zmieniające się wymogi algorytmów wymagają od nas odnalezienia balansu pomiędzy atrakcyjnością dla robotów wyszukiwarek a atrakcyjnością dla oka czytelnika.
Chcąc zadbać o odpowiedni content marketing, czyli marketing treści, należy w sposób naturalny umieszczać słowa kluczowe. Tak, aby nie wpływały one na jakość pisanego przez nas tekstu. Ważną rolę w pozycjonowaniu SEO odgrywają również nagłówki. Mogą one przyciągnąć uwagę nie tylko czytelnika, ale także robota wyszukiwarki. Nagłówek to także idealne miejsce na umieszczenie słów kluczowych, niezbędnych w skutecznym pozycjonowaniu stron. Teksty, w których znajduje się odnośnik do naszej strony internetowej powinny odpowiadać na wszystkie pytania postawione przez naszych potencjalnych klientów. Wysoka wartość merytoryczna połączona ze skutecznymi praktykami SEO copywritingu to złoty środek pozycjonowania Google.
Dlaczego warto postawić na SEO copywriting?
Odpowiedź jest prosta. Możliwości, jakie oferuje nam marketing internetowy sprawiają, że coraz więcej firm dba o swoją reklamę w sieci. Optymalizacja SEO naszej witryny oraz odpowiednie zaplecze content marketingu pozwoli nam nie tylko na zwiększenie widoczności w internecie, ale także na zbudowanie rozpoznawalności i pozycji eksperta rynku. Skuteczne pozycjonowanie stron oznacza większy ruch z wyszukiwarek, który bezpośrednio przekłada się na zainteresowanie ofertą firmy, a to bardzo prosta droga do zmaksymalizowania zysków płynących z prowadzenia działalności.